Margarita -- Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Tenker på at far kan ta permisjonen før slutten, sånn at jeg kan få fri i julen, og ta siste måneden av permisjonen da (jobber turnus). Går dette?
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Jepp:) Far kan ta permisjonen sin når som helst, etter du har tatt dine seks uker rett etter fødsel.
Baby Bliss Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Hun jeg snakket med på NAV sa at det var mange par som gjorde det slik at den perioden far tok permisjon, tok mor ut ferie. Da kunne de være hjemme sammen, men vær obs på at det da blir stopp i foreldrepenger til mor akkurat den tiden. Litt utenfor tema, men tenkte jeg kunne nå nevne det...
Margarita -- Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg har nå satt opp et forslag om at far skal ta 7 uker mot slutten, og 3 uker i forbindelse med at jeg har ferie. (på et tidligere tidspunkt) Det betyr at jeg skal være 7 uker i jobb, før jeg tar de siste 2 månedene av permenm minl. Kan arbeidsgiver nekte på dette?? Vet at de har funnet en vikar til min stilling, og hun vil da stå arbeidsledig 7 uker midt i perioden, så ser for at meg at de komme rtil å nekte, da de ikke er spesielt samarbeidsvillige fra før av liksom..
Wopi Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 JA! Far kan ta permisjon når som helst utenom dine seks uker. Men da må du enten jobbe selv, eller ta ut perm uten lønn. Her skal jeg ha permisjon første 4 mnd, så har far sine 10 uker, og da skal jeg tilbake i jobb. Så går jeg ut i 6 mnd permisjon igjen etter det. For oss var det mest praktisk, og vi ønsket at far skulle på banen mens babyen fortsatt er liten. Selv om jeg er spent på å jobbe når hun er så liten i forhold til amming, så tror jeg det også skal bli litt godt å komme tilbake til kolleger en periode så tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå