Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Barnefar og jeg har vært sammen i 4 år. Jeg har sagt det til han, og tror han ble litt sjokkert, og redd, akkurat som jeg ble. Dette var jo ikke planlagt. Virker som han vil prate lite om det, og jeg vil gjerne vite hva han syns og mener, fordi det er viktig for meg. Er jo tross alt like mye han sitt barn. Han har sagt at han er redd for det å miste friheten han har idag, og at det kanskje kunne passet bedre om noen år. Men at han ikke er sikker på hva han vil at vi skal gjøre ennå. Noen råd, hva kan jeg si til han for å berolige han? Jeg tror han er redd for å be meg om å ta abort, fordi han vet at jeg egentlig ikke har lyst til det. Men jeg vil jo vite hva han mener og syns, så kan jeg gå utifra det og ta en avgjørelse på hva jeg vil gjøre..
Fangstmann Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Det er verdens største hendelse, så det er ikke så rart om han trenger litt tid for å la tankene modnes. Det er du som kjenner han best og vet hvordan han tenker, så det er lite poeng i å ramse opp en haug med råd og tips til hva du skal si. Men dere har god tid på dere til å bli vant med tanken, og avhengig av hva slags fyr han er synes jeg du skal være flink til å inkludere han i hva som skjer med kroppen din og utviklingen av fosteret. Han kan be deg om å ta abort, men det er bare du som kan bestemme det. Faren til barnet vil han alltid være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå