Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Er litt fortvilende at den ligger forran, for jeg kjenner ikke noe til livet i magen
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Den kan ikke flytte på seg, da den er fastvokst i livmorveggen. MEN ettersom livmoren vokser kan den bli strukket litt, ofte oppover. Hvor langt er du på vei da?? Du kommer garantert til å kjenne liv, men litt senere enn vanlig. Dvs d er jo ganske vanlig det du opplever oxo.. )
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Akkaaai Er 23 uker på vei, og kjenner ingenting ( Kjenner jo litt innimellom, men ikke hver dag. Kjenner ikke spark, bare "gnikk" liksom... Hehehehe. Håper jeg kjenner litt senere. Er frustrerende og ikke kjenne noenting. Vanskelig å få hodet til å fatte at jeg er gravid når jeg ikke kjenner noe liv
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Åååååhja, men da kan du trygt slappe av!! Med foranliggende morkake er 23 uker som tidlig å regne... Man sier faktisk til de som har morkaken andre steder at det er først i uke 28 man SKAL kjenne bevegelse hver dag!! Dette er det jo selvsagt stooooore variasjoner på, men DU kan iallefall ta det helt med ro!! Du kommer til å kjenne MASSE liv om noen uker! Gled deg !! ) annie 18.49 )
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Håper virkelig du har rett Kjedelig å bare vokse og vokse uten å få en liten "gulrot"..... Er andregangs, og er vandt med spark fra uke 16....Men jeg skal vente noen uker til, så kanskje jeg kjenner mer Håper iallefall det ) Tusen takk for at du gidder å svare meg Kjempe snilt!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 Morkaka flytter seg ikke, den er grodd inn i livmorveggen. Men livmor vokser som regel nedenfra, slik at morkaka ofte "forskyves" oppover relativt til sin originale posisjon, fordi det blir mer livmorvegg nedenfor.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #7 Skrevet 3. oktober 2010 Hvor skal den egentlig ligge? Om det finnes noe egentlig...hehehe HI
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #8 Skrevet 3. oktober 2010 Den skal ligge inne i livmora. Andre "regler" er det ikke, egentlig...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #9 Skrevet 3. oktober 2010 Den kan ligge akkurat hvor den vil inni livmor, men ligger den langt nede slik at den dekker over livmorhalsen er det større blødningsrisiko. Ligger den "kladeis" over livmorhalsen helt til slutten ender det med keisersnitt, fordi ungen da må gjennom morkaka for å komme ut. Heldigvis er det slik at livmor vokser fra bunnen, slik at foranliggende morkake ofte forskyves oppover.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #10 Skrevet 3. oktober 2010 nei det er ingen regler tror jeg men min lå på bakveggen hele tiden og det sa leger og jordmødre at var "helt perfekt". Fint i forhold til å kjenne liv ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #11 Skrevet 3. oktober 2010 Ja, den kan flytte på seg. Jeg blødde mye i første del av svangerskapet pga. morkaken lå langt nede. Senere flyttet den seg lengre opp og blødningene stoppet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå