Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Hvordan i alle dager skal jeg få min lille gutt på 2 år til å holde seg i sengen sin om kvelden når han skal sove. Han startet for over to mnd siden å klatre ut av sprinkel sengen sin, så vi bestemte oss for og kjøpe han en "stor seng". Vi har gode legge rutiner, starter kveldsstell klokken 19, og holder det rolig. Han har pleid og sove på dagen i 2-3 timer, men etter han startet med dette kuttet vi ned til kun en time og ikke soving etter kl.13.30. Nå få han ikke sove i det hele tatt ( han er stakkar så trøtt at han går i svime på ettermiddagen, så har ikke hjerte til og ikke la han sove på dagen.) Han drev og gikk ut og inn av soverommet mens vi sto på utsiden av døren, og sovnet ikke før 21.30-22.00. Nå når han ikke sovet på dagen i det hele tatt er det blitt en time tidligere kveld, men han fortsetter enda med og gå ut av sengen sin, å synes dette er veldig morro. Er det noen som har gode råd til en kjempe fortvilet småbarnsmamma ? Snart kontakter jeg "supernanny"!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 gå inn med han om og om igjen til han slutter. Og la han sove på dagen, han er fortsatt liten og det er grusomt med så trøtte barn at de er svimeslått hele ettermiddagen..
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Vi har samme problemet her, prøvde å kutte dagsovingen men ble ikke noe særlig bedre. Har prøvd "ALT" og nå har vi egentlig gitt litt opp. Vi låser alle dørene i overetasjen, han har ingen leker på rommet sitt, grind på trappa, så han bare går å surrer der oppe til han legger seg:-( Vi legger han rundt kl 19-19.30 og han pleier å bruke 1-2 timer før det er stille der oppe. Vi har prøvd å gå ut og inn, prøvd å være strenge, gjort det uten å gi noe form for kontakt osv. Desverre fungerer ikke NOE!!! Min gutt er litt over 2 år, og dette har vart siden begynnelsen av juli da han fikk stor seng av samme årsak som dere! Jeg har nå igrunn offisielt gitt opp, orker ikke kampen hver kveld! Hvis noen har noen ideer så kom med de!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Vi følger han inn om og om igjen, og har gjort dette i over 2 mnd nå. Er ute etter noen andre metoder som kanskje hjelper? Er ikke villig til og gi opp! Noe må da fungere?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 erdet ingen som har noen flere gode råd ??
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg pleide å sitte "vakt utenfor døren". Sa til datteren min at hun ikke fikk lov til å komme ut av sengen og at jeg satt utenfor og passet på. Satt slik at hun så føttene mine. Gikk to netter så sluttet hun å komme ut. Viktig at de ikke ser annsiktet ditt, eller at du ikke svarer hvis de snakker til deg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå