Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Kan jeg gi min sønn det samme navnet som min lillebror? Lengelenge har jeg villet oppkalle en eventuell sønn etter min bestefar på mors side, men nå har lillebroren min fått det navnet.. Halvbroren min altså, sønnen til min far. Har lite kontakt med faren min, hilser såvidt på hverandre om vi tilfeldigvis går forbi hverandre...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Kan du vel! I min familie har vi en veldig sterk navntradisjon. Det er tre guttenavn som går igjen i hver genrasjon. For eksempel heter min grandonkel, min onkel og min lillebror det samme navnet. Jeg synes oppkalling er koselig, og det gir familietilhørighet. Så jeg ville ikke hatt noe betenkeligheter med å bruke navnet selv om halvbroren heter det samme.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Vær nå litt mer fantasifull da, pliiis. Hvorfor skal man på død og liv kalle ungene det veninner, søsken eller nevøer/nieser heter ?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Har vel ingenting med mangel på fantasi å gjøre at man ønsker å gi barnet et navn med personlig betydning eller familietilknytning. Ville aldri kalt barnet mitt det samme som barna til venniner - men det er ikke det samme som oppkalling, og jeg vil gjerne være med på å holde på gamel navntradisjoner i familien. Synes dette er mye bedre enn å "tenke nytt" å kalle barna Linnea, Emma eller Lukas i likhet med mange andre barn i dag.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 jeg synes du kan bruke det samme navnet hvis det er det du liker best. men det er liksom litt tydelig at du også synes det er litt rart....hva med å ha dobbelt navn da og dette er et av dem.-eller noe som ligner.nå vet jo ikke vi hva slags navn det er men du kan jo skrive det kanskje vi har noen ideer til et fint navn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå