Gå til innhold

Hva syns dere om dette? Ang mat til baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min skal absolutt drive å mate babyen med alt mulig. Idag fikk han is og forskjellige ting fra middagen. Ble sur og sa at han ikke skal ha sånt! er jo bare litt, men likevel?? Han er 4 mnd og begynte så vidt med grøt for noen dager siden.

Hva syns dere? Overreagerer jeg?? Han sier jeg er hysterisk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei FY !! Det er ikke bra for den lille magen. Forklar samboern din at det må tilvennes sakte men sikkert. Is skal de desuten ikke ha før de er over 10 mnd.

Stå på ditt, så slipper lille gullet magetrøbbel i fremtiden ! :)

Og jeg er normalt ikke hysterisk på noen ting, men det å stappe i små babyer mye rat. DET er FY FY!

Skrevet

Dette kan være farlig, spesielt med tanke på allergier. Da må du introdusere nye matvarer en om gangen med lengere mellomrom.

På det andre side, er det OK å la dem smake (men ikke spise!) på ting, f.eks. smeltet is eller sorbet på fingeren, eller pesto på fingeren, eller noe sånt.

Skrevet

jeg synes ikke du er hysterisk! jeg har vært veldig nøye på sånt selv og det er jeg glad for.

jeg har godtatt smaking av middag når guttene mine har vært 7-8-9 mnd og ting med suker i har jeg holdt de helt vekke fra.

blir de vant til sukker og søte ting er de mindre glad for å få ting som ikke smaker søtt og blir noen særinger i maten.og sukker ting er jo absolutt ikke bra for kroppen og svekker imunforsvaret!

Skrevet

Du er hysterisk, gutten burde selvsagt vært godt igang med peanøtter og sukkerspinn i den alderen

...

døh, har han mann din vært med på helsestasjon en eneste gang siden fødselen? Hvis svaret er nei, kunne han kanskje ta ungen på neste kontroll?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...