Gå til innhold

Hvilken bilstol velger dere??


Lillespiren<3

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaringer med bilseter til baby? Har lest diverse tester og blir ganske forvirret.

Vet at bakovervendt sete og isofix er å anbefale, Men ikke så mye utover det.

Er det trygt å kjøpe brukt?? Vurderer å kjøpe brukt siden det ikke skal brukes så lenge. Men sikkerthet er jo mye viktigere enn pris. Vet at maxicosi har kommet godt ut i tester.

 

Noen som kan anbefale noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har maxicosi cabriofix fra forrige mann, kommer til å bruke det nå også.

Maxi cosi har kommet godt ut i tester, men det har f.eks også BeSafe IziSleep. Ulempen med IziSleep er at setet er tyngre enn andre jeg vet om.

 

Vi brukte det første setet til knerten var 10 mnd.

 

Jeg er skeptisk til å kjøpe brukt av ukjente, for man vet aldri om setet har vært med i en kollisjon, da svekkes sikkertheten på setet veldig. Svekkelsen kan man som regel ikke se, men det vil ikke være like sikkert i neste kollisjon. Men å kjøpe av kjente, synes jeg er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også og kjøpe brukt men så kom torshov bilrekvisita ut med et veldig godt tilbud på maxi cosi med base, til bare 2199. Så da slo vi til med helt nytt.. Mye tryggere:) det er fortsatt på tilbud så løp og kjøp. Jeg har ingen erfaring med det men har lest tester og har noen beskjente som har hatt det og har vært veldig fornøyd.

 

http://www.torshovbil.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, Tvilling 85! Jeg dro rett til Torshov og kjøpte det siste Maxi Cosi setet de hadde i sort med base. Så da er det i boks hos oss også! Veldig hyggelig å bære det på armen fra bilen og inn i huset. Det manglet liksom bare babyen.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr acta graco med base fra forrige gang og skal bruke det igjen. VEldig fornøyd med de. God sikring til nakke og hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vist ikke isofix på bilen vår da den er 98-modell...

Men en venninne har sagt jeg kan låne en graco bilsete med base som skal festes i belte. Er det like trygt???

 

Ellers så har kusinen min tenkt å leie barnesete. Hun har sjekka litt med forskjellige forsikringsselskap som tilbyr det. Man betaler 350 kr per kvartal, og når man må ha nytt sete så får man bytta inn det som er for lite. Og det siste barnesete som man kan ha lenge, får man. Iallefall på Gjensidige. Så det er jo ei veldig grei ordning de har. Noen som har prøvd?

Legger ved link

http://www.sikkerhetsbutikken.no/product/454536/Bilbarnestoler-Utleieordning.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger jo ikke noe som ikke er trygt:) Det er jo helt vanlig med seter som ikke har base i det hele tatt også så.

Vi har valgt acta graco logico s som vi kjøpe på kidsandcare.no inkludert base som vi er fornøyd med. Det klikkes lett ut av basen og virker stødig og ikke så tungt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en graco bilstol som vi brukte til første barnet og den kunne vi bare ha 7mnd så den er nesten ikke brukt og skal brukes denne gangen også.

 

Syns nesten bare det er izi sleep som liksom er tingen om dagen, man skal liksom kjøpe det nyeste og dyreste til hvert barn hvordan kan de med 3, 4, 5, 6 eller mer barn klare å finne penger til sånn egentlig.

 

De selger vel ikke dårlige/ farlige bilstoler i norske baby/barne butikker? Kan man virkelig risikere å kjøpe en bilstol som ikke holder mål sikkerhets messig i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det skal litt til før de sikkerhetsmessig ikke holder mål. Det viktigste er at de e bakovervendte. Og man trenger over hode ikke kjøpe alt nytt til hvert barn. Det går fint an å kjøpe litt brukt og å låne hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt en helt ny Akta Graco Logico S Air, har ikke testet setet ennå men veldig fornøyd med utseendet og finessene på setet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...