Gå til innhold

Er Oslo en storby?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke egentlig litt latterlig å kalle Oslo en storby, når vi i hele Norge er omtrent like mange innbyggere som byen Los Angeles..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I norsk sammenheng må jo Oslo kalles en storby. I verdenssammenheng er den jo ikke det. Du må jo bruke skjønn når du vurderer slikt.

Skrevet

Jeg vil kalle Oslo en storby, fordi om jeg bor i en mye større by, og knapt har vært i Oslo i hele mitt liv. Det er tross alt en halv mill innbyggere i Oslo, og det er ingen liten by.

Skrevet

Enig med HI. Jeg synes ikke Oslo er en storby med bare litt over en halv mill innbyggere, men de har jammen klart å få en hel del storby*problemer* likevel. Enda verre blir det når det snakkes om "storbyenE i Norge" - herregud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...