Gå til innhold

hjelp! vi skal kjøpe bilsete???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjelp! vi skal kjøpe bilsete???

vi har funnet et maxi cosi bilsete 0-13kg med base 2008 modell til 1100kr i flott stand. Gjør d noe om slikt blir kjøpt brukt??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er helt sikker på at setet ikke har vært i kollisjon, og husk at det kan du ikke se på selve setet, er det trygt å kjøpe brukt. For meg vil det si at jeg ville kjøpt av noen jeg kjenner, men ikke på Finn.no av noen tilfeldige.

Skrevet

Greit hvis man kjøper av noen kjente, ja.... ellers er det et supert sete:-) (og base)

Skrevet

Enig med de over. Brukt bilsete kunne jeg kjøpt av noen jeg kjenner eller stoler på, hvor jeg er helt sikker på at det ikke har vært utsatt for noe. Jeg ville ikke kjøpt på finn.no e.l.

Ellers er Maxi Cosi et veldig bra merke som konsekvent gjør det best på testene.

Skrevet

Graco er et bra sete, men 1100 kr for det var DYRT! De setene koster rundt 1900 kr med base helt nye...

Hadde betalt max 500- 700 kr for de ink basen!

For 1100 kr får du et nytt Brio sete, det har vi og det er et lett og bra sete!

Skrevet

Maxi cosi er bra såfremt dere er sikker på det ikke har vært i noen kollisjon og sete i seg selv ser bra ut.

Hvis ikke kan jeg nevne tilbudet vi kom over på britax sete for det er en såkalt utgående kolleksjon så da nytt sete med beltebase kostet 1699,- på babyshop og babyproffsen... Og britax er jo ingen dårlig valg det heller ;)

Skrevet

I butikken sa hun til meg at man uansett burde kjøpe NYTT sete for plasten blir "gammel" etter en stund.

Var dette bare en salgstriks kanskje?

Hun var ihvertfall veldig klar på at selv om det ikke hadde vært i kollisjon så var ikke setet like sikkert etter noen år.

Ikke vet jeg men ville bare nevne det ihvertfall

Skrevet

Bare et lite ps til det siste her. Det var ei her inne som kjente til de som selger seter, og det at de blir "gamle" var visst bare tull, og som du sier, et salgstriks. Disse setene er visst laget av et materiale som skal holde i mange år.

Ellers har vi valgt et Britax Besafe m beltebase, som jeg tror vi blir veldig fornøyd med:) Vi betalte ca 2000 for begge på kampanjen til babyshop der de hadde 20 %. De setene som var på enda bedre tilbud, hadde visst ikke den der knappen til å få de av og på vognunderstellet på, og det ville vi ha:)

Skrevet

Vi har kjøpt Acta Graco Logico s. Det koster 1799 tror jeg på Kidsandcare.no eller com. Husker ikke. Virker kjempebra! Veldig lett å få det av basen og setet syns ikke jeg var tungt iallfall. Bare et lite tips:) Vi slenger heller på noen hundrelapper mer og kjøper et nytt et siden vi kjøpte brukt til jenta vår og det ble ødelagt etter 5 dager!

Skrevet

Synes det høres ut som en grei pris i forhold til hva det koster nytt. Men som flere har sagt her er det viktig at det ikke har vært med i kolisjon, men man får igjen bilstoler på forsikringen hvis man har vært i bilulykke og de fleste kjøper jo disse for å beskytte barna sine, så men gambler vel ikke på det i ettertid hvis man har vært med på noe. Produsenter sier levetid på seter er ca 10 år, men da pga slitasje på seler og at mye har skjer på 10 år. Og maxi cosi er anerkjent og har derfor adaptere til mange vognunderstell, noe jeg selv har savnet, har selv besafe et godt sete man tung.

Skrevet

Har vært superfornøyd med maxi-cosi med base! Lett og enkelt i bruk. Kommet godt ut i tester! :) Har hatt vogn adapterere, men ikke brukt de så mye. Tror det egentlig koster ca 3600kr til full pris, men så at de har det på tilbud på Torshov til 2199kr (inkl. base). Babycare har også gode tilbud på disse setene ofte, og der er det lov å prute har vi fått beskjed om ;).

Lykke til med kjøpet!

Skrevet

Når det gjelder kjøp av brukt sete er det jo alltids en fare for at setet kan ha vært utsatt for en ulykke, det er dessverre noen som ser penger i dette da forsikringsselskapet erstatter setet med ett nytt uten å kreve at det skadede blir destruert og da er det jo alltids noen som ser sitt snitt til å gjøre noen kroner på dette da man ikke kan se utenpå ett sete at det har vært med i en kollisjon, dog tror jeg ikke dette gjelder veldig mange så du skal være ekstremt uheldig skal du få tak i ett slik sete =)

Når det gjelder forringelse av setet over tid så hadde nok butikkdama helt rett i dette, plasten og materialene i setet forøverig blir dårligere med tiden uansett hvordan man oppbevarer setet når det ikke er i bruk. Det er ikke anbefalt å bruke seter som er over 5 år gamle uansett hvor fine de ser ut nettopp på grunn av dette, men ett sete som er 2 år gammelt kan nok fint brukes til ett barn til.

Forøverig er Maxi Cosi MED base ett bra valg av bilstol, det koster jo ca 3500,- nytt så er jo en grei pris også =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...