Gå til innhold

Nytt og spennende dette her...


Knøtt nr. 1 i juni

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Testet positivt på en CB-test i går, og er veldig glad for det. Det er mitt første svangerskap. Foreløpig føles det hele litt uvirkelig, og jeg er selvsagt redd for SA, siden det er så mye snakk om det her inne, men man bør vel ikke bekymre seg unødig. I følge terminkalkulator.no er jeg 4+6 nå. Termindato blir da 8. juni.

 

Så nå melder jeg meg inn i juniklubben! Jeg har lest gjennom innleggene her, og det er veldig fint å få del i andres erfaringer med symptomer o.l. Selv har jeg ikke kjent så mange symptomer enda, bortsett fra uteblitt mens, litt murring i korsryggen og noe stikninger.

 

Gleder meg til fortsettelsen og til å følge med her inne! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!!

Min første gang også, Er 5+4 idag og er også veldig nervøs for SA, har nesten tatt bort gleden over å være gravid. Desverre så er jo det bakdelen med å være på nett, man kan finne mye informasjon om de skremmende tingene også. Men igår fant jeg en oversikt i prosent over hvor stor risikoen faktisk er og faktisk så er det jo ca 90% sjanse for at det skal gå bra og det er jo det vi må fokusere på. Det er MYE større sjanse for at det skal gå bra! Så vi må prøve og fokusere på det og GLEDE oss over det fantastiske som har skjedd :-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg også! :-) Så godt det var å høre hvor liten risiko det faktisk er! Takk! Man får gjerne et skjevt bilde av virkeligheten ved å lese innlegg på nett. Helt enig! Nå skal vi bare GLEDE OSS! Dette er fantastisk! :-) :-))

 

Og så kjekt å se at det er en del på min alder som er førstegangsfødende også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg også! :-) Så godt det var å høre hvor liten risiko det faktisk er! Takk! Man får gjerne et skjevt bilde av virkeligheten ved å lese innlegg på nett. Helt enig! Nå skal vi bare GLEDE OSS! Dette er fantastisk! :-) :-))

 

Og så kjekt å se at det er en del på min alder som er førstegangsfødende også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I like måte!

 

Var litt lei av høre folk som spurte om ikke jeg ville ha barn snart, eller at det er ikke lurt å vente for lenge vet du, eller at ikke du snart vil ha barn, du som er så flink med dem...Pleier å si at det er ikke bare å bestille dem når det passer liksom ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folk kan være ubetenksomme slik... Selv var jeg så utrolig heldig at det klaffet med en gang vi bestemte oss for å forsøke, men jeg har venner som har måttet jobbe lenge med det. Og slik en noen småbarnsforeldre snakker, får man inntrykk av at kvinner som er på vår alder viiirkelig må kjappe seg, ellers blir det ikke barn. Litt for svart-hvitt, det der...

 

Og uansett alder kan det være mange gode grunner til at det ikke passer å få barn sånn med en gang folk tror... Man skal jo tross alt sette et barn til verden og ta vare på det, ikke kjøpe en bruktbil!

 

Og nå er vi igang! Jippi! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig mye å sette seg inn i... en del kan planlegges andre ting må jeg nesten ta etterhvert som det dukker opp :P

 

Jeg synes forresten siden til Libero var kjekk (www.libero.no)

Der kan man blir medlem og få tilsendt forskjellige duppeditter.. men det som var genialt var kalenderen, hvor man kan lese på en forståelig måte hva som skjer underveis i svangerskapet. I tillegg er det mange gode artikler, tips og råd der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tipset! Det skal jeg sjekke ut med en gang. Utrolig så oppslukt jeg er blitt nå som alt er så nytt! :-)

 

Ja, det er vel ting vi ikke kan planlegge, men vi kan jo uansett kose oss litt med å fordype oss litt i graviditets- og spedbarnsverdenen for å få tiden til å gå litt fortere. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg så godt igjen.. Jeg var jo veldig treg i avtrekkeren.. Måtte bli 36 år før jeg ble gravid (!) Studier og jobb har tatt mesteparten av tiden, så det har ikke passet inn før. Heldigvis er ikke dagens mødre på 36 år maken til de som var 36 "før i tiden".. Det kommer jo ann på hva man gjør med sitt eget liv...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror også det er forskjell på 36 år før og nå, og dessuten individuelle forskjeller. For meg har det handlet om studier og å finne den rette til å få barn med. Og det har jeg nå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...