Gå til innhold

Bruke babyens rom som gjesterom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kun to soverom i leiligheten vår. Det ene bruker vi foreldre, og det andre er babyens rom.

Der inne sover babyen i sprinkelsenga si. Når vi får gjester, sover de også inne på babyens rom.

Synes dere at dette er dumt? Dette er kun gjester som vi kjenner godt, og som vi er i familie med. SÅ de pleier ofte å ta babyen når hun gråter, slik at jeg og samboer får slappe litt av.

Når samboers foreldre er på besøk, så pleier også de å sove på samme rom som babyen. De kommer til oss i kveld, og jeg ønsker å ta babyens seng inn på mitt rom, men samboeren min synes det er barnslig.

Jeg har sagt til han at jeg selv ønsker å opprettholde babyens rutiner om morgenen og slikt, noe svigerforeldrene mine ikke vet noe om. I tillegg så tar de sånn over når de er her at jeg ikke ønsker at de skal ha hovedomsorgen for babyen, IGJEN, når de kommer.

Derfor skal jeg nå ta sprinkelsenga inn på vårt rom.

Høres dette barnslig ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her pleide vi å ta babyen inn i vår seng når vi fikk gjester, det fungerte helt fin:-)

Skrevet

Hvis dine foreldre for lov å ha babyen på rommet, men ikke samboers foreldre, synes jeg du er barnslig.

Men om det ligger noe mer bak, som at svigers faktisk ER annerledes enn dine, blir det selvsagt noe annet.

Selv om jeg må si at hvis de bor såpass langt unna at de kommer på overnattingsbesøk, ville jeg ha bitt i meg irritasjonen over om ting blir litt annerledes enn det pleier og om svigermor "skal ha hovedomsorgen" for babyen. Jeg ville ha nytt å sove lenge om morgenen, og nytt å slippe å stå opp om natten hvis babyen våkner. Men så er mine foreldre og svigerforeldre alle sammen helt supre.

Skrevet

Vi bor også i en leilighet med bare to soverom. Når vi får gjester tar vi sprinkelsenga inn på vårt rom. Kunne ikke falle meg inn at gjestene (som oftest er det svigers) skulle ta gutten min om natta.

Skrevet

Jeg synes nesten det er litt uhøflig å plassere gjester sammen med en baby som de må ta om natta.

Ta barnet inn på rommet deres om natta, det er sånn man behandler gjester. Unntaket er selvfølgelig om de insisterer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...