Gå til innhold

Babyen min sutrer mye!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han virker så lite fornøyd.

Jeg ammer, men det har ingenting med maten å gjøre. Han legger på seg som bare det, jeg har mye kraftig mat.

Men når han er våken, så er det sjeldent han kan ligge å "utforske" ting f.eks. Han ligger da for det meste å sutrer og gringer. Dette er så frustrerende. Han er 2 mnd.

Noen som har noen tips om hvorfor, eller hva jeg kan gjøre for å få han litt blidere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger med med..Har ei lita ei på 1 1/2 mnd, som er akkurat slik som gutten din. Sover maks 1 time TILSAMMEN fra vi står opp til vi går å legger oss.. Å det er ikke sammenhengende søvn :(

Skrevet

Min yngste gutt var også slik. Han er 3 år og er fortsatt ikke glad i å være alene. Du har antagelig en veldig sosial baby som har stort behov for kroppskontakt. Tror de lureste du kan gjøre er å akseptere at han er slik og gi ham det han trenger. Kjøp inn sjal, MeiTai, Ergosele el, og bær ham mye mens du gjør ting i huset. Dette reddet i hvertfall meg, var umulig å f.eks henge opp en vask eller støvsuge vis ikke jeg bar ham med meg. I vårt tilfelle var gutten ganske grinete til han ble en 8 mnd, da kunne han krabbe etter meg og roet seg med det. En 2 mnd gammel baby er veldig lite, og det er godt mulig han bare har et voldsomt behov for kroppskontakt.

Skrevet

High need baby.. google det.

Hadde det akkurat på samme måten.. Har dessverre ingen råd, annet enn å bite tennene sammen og holde ut. Det gir seg, men det kan ta lang tid.

Som med Alva gav det seg når barnet ble 8-10 mnd. Litt sutrete er hun fortsatt, men det at hun kom seg dit hun ville, hjalp veldig.

Med meg hjalp det å ta av henne bleien. Da kunne hun ligge i hele 15 minutter uten å sutre..

Samme med trilleturer.

Skrevet

Ta av bleia!!

jeg pleide og legge gutten min på stelle matte.

det gikk suuupert. han elsket og ligge der uten bleie! ellers var han bare sur og grinete han også.

Skrevet

Ja, når han ligger på stellebordet er han alltid blid :) Da sutrer han aldri! Kanskje jeg må begynne å la han ligge litt uten bleie i stua også :) Hehe

Godt å høre at det er flere som har eller har hatt det slik da!

HI

Skrevet

han er vel ikke fornøyd med deg som mor da, ta hintet!

Skrevet

Det var slags svar?? Unødvendig! Har du en dårlig dag kanskje..

Skrevet

bare face it! Du gjør jo noe galt! jeg trenger vel ikke ha en dårlig dag for å være ærlig?!!

Skrevet

Tror jeg vet veldig godt selv at jeg ikke gjør noe galt! Det kan ikke akkurat du vite noe om heller..

Skrevet

Obs: Det er mange psykiatriske pasienter som er på disse sidene.

Blant annet folk som har mistet barn og blitt lidende psykisk av det, og andre med belastede sykdommer.

Så ikke la eventuelle svar gå inn på deg HI:

forresten: Min lille skatt var også sutrete, men da vi fikk ganske strikte rutiner ble han i mye bedre humør. Han trengte en oversikt over dagen slik at han kunne glede og forberede seg. :) Lykke til!

Skrevet

Tror nok bare du må smøre deg med tålmodighet og gå gjennom den vanlige lista, er han sulten, trenger han ny bleie, trøtt, vondt o magen. De er jo fortsatt så nye i den alderen og så masse intrykk, fordøyelsessystemet akkurat satt i gang ordentlig osv :)

Masse kos og nærhet :)

Skrevet

Hvofor gidder dere svare de stakkarslige folkene som åpenbart bare prøver å irritere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...