Gå til innhold

Uren hud - hva e DITT beste tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 27 år og har nylig fått baby. Men etter fødselen har jeg fått så mye kviser, særlig på haken og kinnet :( Regner med at dette er en eller annen hormonell reaksjon på svangerskap, fødsel og amming, men vil jo ikke gå rundt sånn!

Jeg renser huden morgen og kveld med Effacleur (noe slikt, kjøpt på apotek for normal og blandingshud), bruker Avene fuktighetskrem og Basiron på kvisene. Men dette hjelper jo ikke, da jeg bare får mer og mer!

Hva er ditt tips for fin hud?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke røyk, drikk minimalt med alkohol.

Drikk mye vann og spis sunt

Invester i en veldig god huspleieserie. Foreksempel MD Formulations eller Babor.

Skrevet

1. Ikke rens huden både morgen og kveld. Kun på kvelden. For mye rensing kan gjøre vondt verre. Og ikke bruk en rens med for mye scrub i.

2. Drikk mye vann, og unngå fet mat.

3. Gå med så lite sminke som mulig. Unngå for mye fundation og pudder. La huden få puste.

4. Produktene fra REN er helt fantastiske. Dette er rene og myke produkt.

Ja, de er litt dyre, men drøye så du har de lenge, og trenger ikke bruke mye om gangen,

5. Hørest ekkelt ut, men ikke popp kvisene, la de få gå bort av seg selv. Da unngår du "søl" og arr.

Skrevet

Vær kjempe flink til å rense huden med GODE produkter(de er kanskje dyre,men vel verdt brukte penger), mange kan fort få kviser ved bruk av feil type produkter,sånne billige butikk produkter:)

Fjern øyesminke-Rens med rensemelk-bruk rensevann-og til slutt en god dag/natt krem... Gjør du dette hver dag med,jeg gjentar GODE PRODUKTER,vil du se stor forskjell på en-to uker:)

Skrevet

Hudlegen min sa at det er veldig vanlig med kviser pga hormoner i ubalanse leeenge etter fødsel. jeg fikk barn for 14 mnd siden og ammet frem til for 5 måneder siden. Og han synes ikke det var rart at ting var i ubalanse enda...

Den effacleurrensen anbefalte han forresten, fordi den er mild. Og han mente de fleste fuktighetskremer fra apotek var ok, men at vi burde velge en med gele som basis, ikke olje.

Ellers har visst ikke hva du spiser noe med saken å gjøre.

Om du tåler hormoner er visst diane en god p-pille som hjelper på huden.

Og du som mener at alle med kviser er så ekle: du må jo være dum. Man kan jo ikke noe for at huden er sånn.

Skrevet

Det er dessverre sånn her på disse sidene, noen må slenge dritt uansett hva hva man spør om. Så det er bare å overse.

Jeg har som regel en kvise i året, men etter sistemann ble født, så var jeg fæl til å spise sjokolade, og da så huden ut deretter også :(

Ellers har jeg også forståelse av at dette er pga hormoner (og kanskje litt med kosthold, om du er som meg)

Skrevet

Kjempekjedelig å bli plaget med kviser! Selv er jeg velsignet med en hud som ikke trenger noe ekstra for å holde seg fin, renser det når jeg dusjer(ca annen hver dag), bruker moderat med sminke og spiser mer eller mindre sunt.. :)

Tror ikke du bør rense så ofte som du gjør, og ikke smør fet ansiktskrem i området der du har kvisene. Et råd er å smøre et tynt lag for så å tørke av/skylle ansiktet fort med vann. Hold deg unna foundations og sånt, og bruk bare et lett, godt pudder som du er vant med. Ikke bytt ansiktsprodukter ofte, hold deg til de du brukte da du ikke hadde kviser!

Skrevet

Man kan også få allergiske reaksjoner(kvise lignende) ved bruke hudprodukter som ikke du tåler,prøv evt ett annet,men mildere produkt:)

Skrevet

Man kan også få allergiske reaksjoner(kvise lignende) ved bruke hudprodukter som ikke du tåler,prøv evt ett annet,men mildere produkt:)

Skrevet

Hormoner er jo ikke så lett å unngå akkurat, men drikk mye vann,styr unna junkfood, brus, for mye sukker, potetgull osv. En god facepeeling og god ansiktsmaske kan også hjelpe på huden. Bruker du sminke er id.bare mineralsminke fantastisk mot huden. Tradisjonell brunkrem-fondation fører veldig ofte til at uren hud blir verre. En hudpleietime hos en god hudsalong kan også hjelpe, siden de kan sine ting og kan komme med gode råd. Å ta noen økter i solarium kan også hjelpe på for å tørke ut kviser.

Lykke til!:D

Skrevet

Hei, jeg slet veldig med huden etter jeg fikk barn, det startet under svangerskapet og har ikke blitt bedre etterpå.

Jeg har brukt tusentiv på hudpleier og dyre produkter, forsøkt medikament på resept som jeg ikke har tålt og hadde vel kun roaccutan igjen på programmet, men heldigvis tok jeg en sjanse etter råd fra en venninne og bestilte meg Proactive.

Det har forbedret huden min mye og i stedenfor 20-30 kviser i ansiktet til enhver tid så har jeg nå 4-5 små på det verste og ofte er det helt fritt også.

De røde flekkene etter gamle kviser tar jo lengre tid, men ser faktisk forbedring på dem også, heldigvis så har ikke jeg dype arr.

Men man MÅ følge det til punkt og prikke, det blomstrer fort opp igjen hvis man slurver unna, det tar noen få minutter morgen og kveld, og en gang eller to i uka så tar det 10minutter ekstra pga ansiktsmasken, men det er det verdt :-)

Verdt et forsøkt og det er fornøydgaranti, dvs du får pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd.

http://www.proactivsolution.no/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=pro%20activ&utm_campaign=Proactiv_NO

Skrevet

Videre tips i tillegg er å bytte putetrekk et par gang i uken, drikke mye vann, spise sunt, trene og husk på å dusje og rense huden rett etter trening og tren aldri med noen form for sminke ipå huden, selv ikke mineralsminke. Men husk at det i hovedsak er hormoner, og det kan ikke kureres, men man kan dempe symptomene.

Skrevet

Hvis ansiktskremen du bruker er en anitrynkekrem, så kan det forværre kvisene. Har både lest om det, og opplevd det selv. Fikk dype kviser i kinna hvor jeg ikke har pleid å ha kviser tidligere.

Ellers ville jeg også anbefale deg en time hos hudpleier. Bare vær klar over at de helt sikkert vil si at produktene du bruker ikke er noe bra, og at det de selger er myyyye bedre. Produktene jeg kjøpte hos hudpleier var bra og drøye i bruk, men den "magiske" virkningen jeg skulle oppleve etter en stund, uteble:-)

Skrevet

Takk for mange gode svar!

De produktene jeg bruker, har jeg brukt lenge, før graviditeten, under og nå etter. Først nå har kvisene kommet :( Så produktene funket jo på min normale hud, men ikke nå lenger.

Ikke røyker jeg, ikke drikker jeg alkohol. Spiser lite junk/godis. Drikker bare vann (ammer og babyen reagerer på "alt" annet enn vann). Bruker ikke sminke til daglig, men en sjelden gang tar jeg litt sminke på og da bruker jeg id-pudderet.

Har ikke tenkt over at jeg renser for ofte, skal man bare rense en gang for dagen? Men når? Om morgenen har jeg veldig oljete hud og føler at den må renses. Og om kvelden vil jeg jo rense dagens påkjenninger vekk.

Takk for tipset om Proacktive! Det skader vel ikke å prøve :) Og har noen erfaringer med MD Formulations?

HI

Skrevet

Jeg har vært plaget i mange år og denne har hjulpet meg veldig mye:

http://www.manukanorge.no/productdetails.php?product=1

Har gitt meg gløden tilbake i ansiktet. Ellers er det viktig å rense(holder ofte med kun om kvelden), smøre seg med en god fuktighetskrem. Peele huden med en peeling som ikke er så grov en gang i uken eller hver 10.dag. Grov peeling kan gjøre problemet verre.

Ellers er MD produkter gode men veldig dyre.

Skrevet

Du over her som sier at det man spiser ikke har noe med uren hun å gjøre.

JO det MÅ det ha. For hver eneste gang jeg spiser løk så får jeg kviser på samme sted. Kjenner på en måte at nå kommer de snart. Når jeg holder meg unna løk, så er jeg fri for kviser og urenheter.

I går spiste jeg pizza med løk.. dumt.. :/

Skrevet

Da kan jeg ikke forstå at dette kan komme av annet enn hormoner. Det vil nok roe seg når du er ferdig å amme.

Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...