Gå til innhold

Bæresele-jungelen. Hvilken anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe en sele jeg kan bære mini i. Men blir ikke klok på alle disse ulike typeene. Har BabyBjørn, men liker ikke denne særlig, og er ikke anbefalt heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Mei Tai, synes den er fantastisk god å bære i. Kan brukes i flere år :)

Skrevet

Mei tai er nydelig, vi har to som brukes flittig. Da poden var mindre brukte vi også Manducaen mye, det er en formsydd bæresele med klips, ergo ingen knyting :)

Skrevet

Har prøvd gammeldags babybjørn, en sportsbæresele med klips/ferdigknytt, elastisk sjal og mei tai.

Foretrekker selv mei tai. Minuset er at det ikke er så mange forskjellige bærestillinger, ungen sitter vendt mot den som bærer. Mei tai er rimelig enkel å knyte, lett å få ungen på ryggen om man er alene. Vurder om det er behov for sovehette.

Elastisk sjal er deilig til de minste barna, men lets face it; ganske herk å knyte, masse tøy rundt kroppen (varmt på sommeren) og ikke så bra når ungen skal mye ut og inn av bæresela.

Babybjørn og ferdigknytt sele med klips gjør at ungen henger langt ut fra bærerens kropp og dingler. Dess lenger ut fra kroppen du bærer, dess tyngre blir det. Er egentlig like raskt å knyte på en mei tai som å klipse på en sele.

Skrevet

Takker for mange svar :)

Noen som har erfaring med Ergo selen?

Skrevet

Jeg har Ergo sport baby-carrier og er KJEMPE fornøyd! Den er supergod å bære i for meg som har litt problem med ryggen! Vil anbefale den på det sterkeste! Barnet sitter godt og den er god for den som bærer. Veldig ergonomisk riktig!:)

Skrevet

Har hatt bæresjal fram til nå (3 måneder) og det har vært supert det. Men vi følte det ble litt småtungvindt når gutten begynte å bli stor osv. Så vi kjøpte Beco Butterfly 2 og er vanvittig fornøyd! Han elsker å sitte i den! Og jeg (vi) elsker å bære den!!!!!

Hentet fra syvsjal.no

"Beco Butterfly II er en formsydd bæresele, som kan brukes fra barnet er nyfødt til det veier ca. 20 kg.

Med Beco Butterfly II bærer du barnet ditt ergonimisk riktig, og vekten blir fint fordelt slik at bæring blir en flott opplevelse for både deg og barnet ditt!

Bæreselen kan brukes både til bæring på magen og ryggen. Man kan feste barnet i selen før man tar den på ved ryggbæring, noe som gjør det enkelt å få barnet på ryggen.

Beco Butterfly II leveres med et avtagbart innsett for nyfødtbæring og en avtagbar sovehette.

Selen passer fint menn og kvinner i de fleste høyder, da den har mange reguleringsmuligheter! (Fra under 150 cm. til over 180 cm.)

Alle selene kan vaskes i maskin, og det følger med en flott instruksjons DVD!"

I tillegg er det utrolig mange fine design av BB2, bare sånn prikken over i'en!

Lykke til med valget ditt:)

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt både meitai og ergo sport og vært fornøyd med begge deler :-)

Spesielt Meitai er fantastisk å bære i, helt til han ble for stor og tung. Da var ergo'en veldig grei å ha, litt større sele,og enda lettere å ta på med litt større barn, synes jeg.

Hadde jeg skulle hatt idag, hadde jeg vurdert beco butterfly2 som hun over her nevnte, fordi du kan hekte baby'en oppi FØR du tar den på ryggen! Det er det jeg savnet mest med ergo og meitai- litt vanskelig å få ungen på ryggen uten hjelp. Men har ikke trent så mye på det da, så er det sagt :-)

Lykke til med valget i bærejungelen :-)

Skrevet

Jeg måtte nå logge meg på kun for å svare her, fordi jeg har, som hun over her, nettopp fått min beco butterfly 2 (kjøpt hos syv sjal, fikk den dagen etter hun sendte den!). Jeg har meitai fra før som jeg også har brukt til mitt 1. barn! Og jeg elsker meitai'en min (babyhawk), men jeg syns at det begynte å bli tung å bære på magen og syns det var vanskelig å få lille snuppa oppå ryggden (hun har kiss/kidd og tåler ikke så mye mht nakke), så dermed becoen! Kommer nok til å ta i brukt meitaien igjen t ryggbæring når hun blir større fordi jeg personlig er vant til ikke å ha alle disse reimene og klipsene, men for en nybegynner så er dette kjempe lettvindt.

Jeg prøvde å kjøpe brukt først, men alle jeg kontaktet på finn.no etc. hadde solgt sin ca. 900,- så jeg visste at uansett så er det ikke noe problem å få solgt den videre senere selv om den er dyr som ny!

Skrevet

Vi er også superfornøyd med Ergo Sport. passer fint både til mor og far.

Skrevet

Jeg bruker Ergo carrier og er veldig fornøyd med den!!! Brukt den nå i snart 2 år, brukte elastisk sjal når hun var nyfødt til 4 mnd ca så Ergo

Skrevet

Manduca-selen er også knallgod, og er ganske lik Ergoen, bortsett fra at ryggpanelet kan forlenges og derfor passer den enda bedre til store barn. Den har også spedbarnsinnlegg, så kan brukes helt fra de er noen mnd gamle. Jeg digger den, og kan bære jenta mi i den i flere timer i strekk uten ryggvondt eller noe;

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258

Skrevet

Vil bare anbefale deg å prøve selen først uansett hvilken du velger. Jeg kunne ikke ha ergo eller Manduca fordi de ikke passet ryggen og skuldrene mine av en eller annen grunn.

Ellers har jeg prøvd vevet sjal fra ca 2 mndr, veldig behagelig¨å bære i, men litt mye stoff, hadde ikke klart å bruke den om sommeren. Seinere meitai fra ca 4 mndr, den er god å bære en liten baby i, men nå begynner det å bli tungt å bære på magen(ca 12 kg). Får ikke til å bære på ryggen og knoter litt med knytingen.

Hvis jeg får et barn til er jeg fortsatt på jakt etter den perfekte selen som er god å bære i og ikke har komplisert knyting, spesielt til nyfødtperioden med mageknip etc.

Lykke til!

Skrevet

Vil bare si at å knytte barnet på ryggen i Mei Tai er veldig lett, må bare øve noen ganger først. Etter en stund kaster man bare barnet bakpå, så holder de seg fast selv til man har knyttet. Finnes flere måter å knytte den på ryggen på, det finnes bruksanvisninger på nettet.

Skrevet

Mei tai er helt klart best!

Manduca som nr.2

Skrevet

Henny72,

da vil jeg få anbefale Close Baby Carrier; et "ferdigknyttet" sjal, som bare tres over hodet som en genser og strammes inn ved hjelp av to ringer! Suuperenkelt og kjapt, selv kløna meg tok det på to sekunder hehe!

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=306

Instruksjonsvideo:

http://www.youtube.com/watch?v=t-0eCD0zEp4

Enklere blir det ikke hehe:D

Har du forresten prøvd å bære i Manducaen med selene i kryss bakpå ryggen? Jeg prøvde nemlig med selene rett ned og det var ikke behagelig i det hele tatt, men hvis man krysser selene i stedet, blir den kjempedigg- ihvertfall for min rygg=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...