*Termin30.09*FØDEKLAR*:D Skrevet 2. oktober 2010 #1 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg er 3 dager på overtid,å har nok å styre med her hjemme.. Nå har vi svigerfar på besøk i 4 dager,han er verdens snilleste mann,men har overhodet ikke sansen for hygiene:((( Han vasker ALDRI hendene etter han har vært på do,og dusjer 1-2 ganger i mnd.. Han var hos oss i hele sommer,derfor jeg vet det... Han lukter ikke godt,og hver gang han har vært på do og gjort nr 2, er det skit overalt i doskåla! Sorry detaljene men jeg er så leeeeii av det!! Jeg jager alltid mannen min inn for å vaske etter han, fatter ikke at sv,far ikke ser det selv! Og vasker etter seg! Også skyller han ned,går rett ut i stua uten å vaske hendene, badedøra lar han være åpen så hele huset stinker... HOFF; hvordan skal jeg få slutt på dette!!?? Jeg holder på å spy hver gang han har vært på do. Og vasker handtak å alt han er borti. Er jeg hysterisk eller???? Jeg er sliten nok som det er,om jeg ikke må gå å vaske etter han i tillegg til alt annet husarbeid.... Husker da vi fikk våres første for 5 år siden, svigerfar aynes det var tull at vi gav babyen smokk, han putta heler fingeren sn inn i munnen på babyen vår, di ekle uvaska hendene:((( Vær så snill å hjelp meg,hvordan skal jeg gå frem uten å såre han? Han er kjempesnill ellers,og sønnen vår elsker han,Han er en veldig kjærlig bestefar.....
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 Æsj, det høres ikke noe godt ut... Kan ikke din mann snakke med han, ta det opp på en fin måte kanskje? Ang. fingrene i munnen på babyen hadde jeg sagt i fra at det er uaktuelt. Babyen kan jo rett og slett bli syk når han er så uhygenisk med håndvasken..
LiMette og lillegutt Skrevet 2. oktober 2010 #3 Skrevet 2. oktober 2010 Å gud, jeg tror jeg hadde krepert med en sånn svigerfar:S Greit nok at han er snill og god, men å putte fingeren i munnen på baby med bæsje-hender??? Nei, fytte! Kunne du fått mannen din til å ta en prat med han da? Det går jo an å si ting på en fin måte, babyer skal jo ikke ha sånne uhygieniske omgivelser. Ellers går det jo an å "skylde" på eldstemann? Si at de lærer om hygiene i barnehagen om dagen eller noe sånt. Og at alle i huset må gå foran med gode eksempler så han lærer hvordan man skal gjøre ting. Legg det fram for alle samtidig, så føler ikke svigerfar seg truffet. Gjerne være litt konkret også, poengter viktighet av håndvask etter dobesøk, før måltid o.l. Akkurat dusjinga blir kanskje vanskelig å gjøre noe med, men da er hvertfall hendene reine...hehe. Lykke til, føler med deg!
*Termin30.09*FØDEKLAR*:D Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2010 Åh tusen takk for gode råd og svar:) Godt å høre at det ikke er jeg som er hysterisk da.. Det var et godt tips å "skylde på" vår eldste,og barnehagen:)) Da kan jeg jo si det på den måten uten at svigerfar blir lei seg:) Jeg er vant til fra min egen familie ihvertfall at man vasker hender etter dobesøk og før måltider, og ellers når man er skitten, så det er veldig uvant med en som er stikk motsatt, han sier det ikke er naturlig med såpe og deodorant,vi var jo ikke født med det....... huff.
Fru.Antonsen Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Prøv å formulere det litt slik: -Du kan jo bare gå å ta deg en dusj mens jeg lager middagen? -Få sønnen din til å si det rett ut "du lukter ikke godt bestefar" -Hvis sønnen din vasker seg mye på henda etter dobesøk så ha stooort fokus på det. Og at dere må vaske hendene før alle måltid, det gjelder voksne som barn KAn også skylde på sykdomsesong i bhg/skole også, at det er veldig viktig å unngå det man kan for å ikke få alle disse sykdommene... Barn er ærlige hele veien de Vi voksne er gjerne ærlige vi og men samtidig er vi mer reserverte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå