Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #1 Skrevet 2. oktober 2010 Hei Jeg er permittert fra jobben min på 3. måneden og er gravid i 6. uke. Jeg har ikke lyktes å få ny jobb enda. Men hvor lenge må jeg minimum jobbe for å få full lønn i mammapermisjon? Håper noen kan svare!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 Dagpenger under permisjon gir også grunnlag for foreldrepenger. Du opparbeider deg altså rettigheter også når du er permittert. Du bør riktignok kanskje forsøke å finne jobb likevel fordi grunnlaget du nå har er vesentlig lavere enn hva det er i lønnet arbeid (vil jeg anta, det avhenger av lønna di) Altså trenger du ikke jobbe dersom du får dagpenger, du opparbeider altså rettigheter. Også er det jo litt greit med en jobb å a) gå tilbake til for å øke grunnlaget for foreldrepenger og for c) ikke å gå på veggen mens du er gravid...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #3 Skrevet 2. oktober 2010 Du må ha jobbet i 6 av de siste 10 mnd før permisjonen starter. Jobbe inkluderer også sykemeldinger, så du trenger ikke bekymre deg for at du skal bli syk, det går under jobbing.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #4 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg vet, men grunnlaget for foreldrepenger utgjør 62 % av de 62 % jeg får nå. Ergo ikke mye å bli rik av...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #5 Skrevet 2. oktober 2010 Så totalt jobbe seks måneder før jeg går ut i permisjon i mai? Er du helt sikker på dette?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 *dytter og håper at flere kan svare* HI
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #7 Skrevet 3. oktober 2010 Gå inn på NAV sine familiesider. Der finner du all den info du ønsker:) Men ja, du må ha hatt skattbar inntekt 6 av de siste 10 månedene før permisjonen din starter.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #8 Skrevet 3. oktober 2010 Det forusetter imidlertid at man har rett på sykepenger frem til permisjon (om man er syk så lenge) Noe man ikke har om man er i et midlertidlig arbeidsforhold på under 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå