Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #1 Skrevet 2. oktober 2010 Først; har aldri hatt menssmerter før jeg ble gravid, og har ikke hatt smertefulle kynnere i sv.skapet, så jeg vet virkelig ikke hva jeg skal vente på... Men de to siste dagene har vært grusomme.. Jeg har vondt. Hele magen strammer seg, og det gjør vondt. Men ikke så fryktelig vondt heller. må stoppe opp, og trekke pusten, krøke meg sammen eller holde meg fast. Men det varer maks et halvt minutt.. Har tatt tiden mellom hver gang, og det er ca. 15-20 min mellom hver gang. hyppigere når jeg beveger meg. I tillegg har jeg fått en del mørk utflod/slim.. JM på tettstedet er ikke "operativ" i helgene da hun er alene for tiden, og forståelig nok trenger fritid hun også. Men nærmeste JM er på sykehuset nesten 2 timer unna, så jeg vegrer meg mot å ringe å så er det ingenting.. hva tror dere? skal jeg ringe eller avvente?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 Ring sykehuset du!! Hvor langt er du på vei? Høres jo litt ut som rier synes nå jeg hvertfall.
Ranveig R Skrevet 2. oktober 2010 #3 Skrevet 2. oktober 2010 Kor langt er du på veg då? Ved sterke smerter i svangerskapet ville eg kontakta lege/jm uansett. Dersom det er begynnande fødsel er det heilt klart eit poeng å komme seg til sjukehuset, spesielt dersom det er for tidleg.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #4 Skrevet 2. oktober 2010 HI her.. glemte å skrive det. er 36 +2.. er litt bekymra da både moren min og begge bestemødrene mine har født for tidlig og hatt raske fødsler..
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #5 Skrevet 2. oktober 2010 ring du, det er såpass langt til føden, dessuten har du ikke jordmor på staden heller. Hva gjør vel en bomtur? ingenting=)
Ranveig R Skrevet 2. oktober 2010 #6 Skrevet 2. oktober 2010 Hadde heilt klart kontakta næraste sjukehus. Du er jo nær fullgått og det er sannsynleg at det er arveleg å føde for tidleg. Lykke til!
cadence Skrevet 2. oktober 2010 #7 Skrevet 2. oktober 2010 Er selv 36+1 idag, og tok kontakt med sykehuset på samme grunnlag som deg idag (hadde ikke blødning da). Mest sannsynlig var det masrier fikk jeg beskjed om, men skulle bare komme hvis det skulle tilta. Er selv født før tiden, og datteren min på 10 år kom 36+6. Nå bor jeg bare 15 minutter unna sykehuset, så er ikke så mye mas å dra dit for en sjekk. Men siden det har roet seg utover kvelden så ser jeg det an..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå