Gå til innhold

Skulle ønske jeg var tøffere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig nærtagen og sårbar av meg, tenker og grubler mye. Lurer på hva andre tenker om meg.. en flåsete kommentar kan sette meg ut av spill. Jeg analyserer alt til minste detalj.

Jeg har jo mine egne meninger om ting og tang, men når andre mener det motsatte blir jeg fort usikker på mine egne meninger.. føler meg så veik! Skulle ønske jeg var tøff, og at jeg gav blaffen i hva andre mente om meg. Har så lav selvtillit.

Tror jeg lider av dette "snill pike syndromet", prøver å være vennlig og hjelpsom og flink og snill, men jeg klarer ikke å stille opp for meg selv.

Har slitt endel psykisk opp gjennom, helt siden jeg var 12 år faktisk, og det er vel fordi jeg har denne sårbarheten i meg.

Noen som kjenner seg igjen? Er det mulig å bli tøffere og få mer selvtillit når en alltid har vært sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du visst hvor lite folk tenker på deg, så hadde du ikke brydd deg;)

Grei tanke å tenke!

Har hatt en del av den samme tankegangen som deg, men bedret seg etter jeg passerte 30 årene:)

Skrevet

Høres ut som om du beskrev meg ;)

Forferdelig slitsomt å ha det slik, og jeg har ennå ikke funnet noe kur for det, så kan dessverre ikke hjelpe deg.

Men man må vel bare ta en dag om gangen og stadig utfordre seg selv litt.. det er gjerne sånn at jo mer man tenker og bekymrer seg for noe, jo værre blir det.

*klem*

Skrevet

Jeg har det også slik, og det er utrolig vondt! Føler meg som et lite barn når jeg ikke klarer og stå frem som en egen personlighet. Stammer nesten når jeg prater...

Skrevet

Selvfølgelig er det mulig! Du kan selvsagt forandre seg hvis du vil! Ikke sånn at du over natta begynner å slå i bordet i store forsamlinger, men små skritt i den retningen du ønsker. Du må bare begynne å utfordre deg selv. Prøve og prøve. Ikke alltid du vil lykkes, men det er heller ikke poenget. For hver gang du lykkes har du gått et lite skritt.

Fint å begynne her inne da! Her kan du si hva du mener og du behøver ikke være enig med alle andre.

Forresten må du huske på at omtrent ingen gir blaffen i hva andre mener om dem. Selvsagt bryr de aller fleste seg om det. Alle vil jo bli likt på en eller annen måte. Men det betyr ikke at de lar være å si og gjøre ting allikevel. Så det kommer du sikkert alltid til å tenke på du også. Men da vil du etterhvert oppdage at folk liker deg selv om du ikke alltid er enig, selv om du sier dumme ting av og til, selv om du tråkker i baret osv. Så lenge du er deg selv og lytter til samvittigheten din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...