MorTilMalthe Skrevet 2. oktober 2010 #1 Skrevet 2. oktober 2010 Min nevø har en lærerinne på skolen (ungdomsskolen) som det har vært mye klager på. Hun hyler og skriker til elevene, forskjellsbehandler guttene og jentene, til jentenes fordel ( det er jentene selv som har kommentert det), har prestert å kalle en 15 år gammel gutt seksuelt frustrert foran hele klassen og så sendt ham hjem, gir karakterer basert på sitt eget humør (andre lærere ville gi en 5'er mens hun gir 2), har strøket elever fra et prosjekt fordi hun mener det var deres skyld at utstyret de skulle bruke ikke virket + mange andre ting som jeg ikke kommer på i farten. Foreldrene har forsøkt å klage, både til rektor og gjennom FAU. Det har holdt på i flere år, og det skjer aldri hvis det er andre voksne i nærheten. Når hun blir konfrontert med det, sier hun at hun ikke husker situasjonen slik den blir beskrevet. Noen som har noen råd til hva vi kan gjøre? Like før jeg oppfordrer nevøen min til å ta opp lydklipp med mobilen neste gang sånn at de har bevis (selv om det ikke er lov). Blir så fryktelig frustrert over at en dame skal få avgjøre mange barns videre utdanning (ved karaktersetting og å gjøre dem mektig skolelei) på denne måten. Må si at jeg har stor respekt for ungdomsskolelærere og er veldig klar over hvor frekke enkelte er. Men mener at reaksjonene hennes er "litt" utenom det jeg forventer av en lærer..
Verbena Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 Klag til skolesjefen i kommunen!! Få med så mange av elevene og foreldrene som mulig. Har mye mer å si når de "flinke" elevene som får gode karakterer av læreren som klager. Det gjorde vi på vgs (bare at vi gjorde det til skolesjefen i fylket siden det er de som har med vgs å gjøre), ingen foreldre innvolvert, bare vi elevene som selv dro på kontoret hans å leverte skriftlig klage med underskriften fra samtlige elever denne læreren hadde. Klassene før oss hadde forsøkt å klage til rektor på skolen, men det hadde ikke fungert så vi gikk direkte til toppen! Den læreren gikk på årskontrakter og fikk ikke fornyet kontrakt etter det året og jobber ikke lenger som lærer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå