Gå til innhold

Hvorfor velger noen å ikke ta høyere utdanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare nyskjerrig egentlig.

For meg er høyere utdanning det samme som mer kunnskap, bedre jobber og høyere lønn. (Jeg er klar over at det ikke gjelder alle og alle yrker/utdannelser)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sykepleier (bachelor pluss videreutdanning) mannen er mekaniker (fagutdanning på videregående) og trives like godt og har like godt betalt. Kunnskaper i yrket sitt har han også.

Det handler ganske enkelt om hvilken utdanning drømmeyrket krever.

Skrevet

Jeg har i hvert fall nok kunnskap til å vite hvordan nysgjerrig skrives.

Skrevet

Jeg har bevisst valgt det bort av flere grunner.

Nr1: jeg har et handicap som gjør at skolegang alltid har vært vanskelig

Nr2: Skolegang har gjort med deprimert og gitt meg dårlig selvtillit, fordi det fikk jeg til å føle meg dum da jeg ikke klarte det samme som de andre. Dette med unntak av da jeg gikk på en skole spesielt tilrettelagt for mitt handicap. da fikk jeg gode karakterer. dessverre finnes det ikke spesial-høyskoler for mitt handicap,og jeg orker ikke utsette meg for depresjonen en gang til.

Derfor valgte jeg en yrkesfaglig utdanning, og jeg har aldri følt meg så flink til noe som når jeg jobber med yrket mitt:)

Jeg tener forresten rundt 330.000 i året, noe jeg er godt fornøyd med.

Skrevet

Er du virkelig så smart som du vil ha det til, når du faktisk må spør et slikt spørsmål.. var det første som slo meg.

Skolegang passer ikke for alle og det hadde stått sørgelig til her i verden kun med en haug med boklærde.

Skrevet

livsituasjon

skolelei osv

dessuten ville ikke samfunnet det er slik idag gått rundt uten feks helsefagarbeidere, renholdpersonalet, elektrikere, rørleggere, tømrere, brannmenn, ambulansearbeidere osv

Skrevet