Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #1 Skrevet 2. oktober 2010 Hva gjør dere for å roe når de våkner og skriker på natta? Her er det bare å få kommer opp i vår seng og få pupp som gjelder. Hun sukker fornøyd når hun blir løfta opp og lagt over i vår seng.. Veldig søtt.. hihi.. MEN hun tror jo sikkert det er belønningen for å våkne på natta. Vi har prøvd med smokk siden hun var 1 uke gammel, men hun vil ikke ha den. Nå er hun snart 11 mnd.. og trenger strengt tatt ikke mat på natta.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 kanskje det hjelper om dere flytter barnet på eget rom.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #3 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg satte sprinkelsengen inntil min seng, ga litt pupp til barnet sovnet igjen og prøvde å skli ham over i sin egen seng. Etterhvert kunne det bli mye ligge og holde i hånden og gjenta "Nå er det natta" veldig lavt. Skaffet også dobbel dyne, da ble det lettere å bare la ham sove videre der jeg ammet ham og rulle litt bortover og sove videre selv. Når de var så store som din er, sov de best hvis de lå i egen seng, men inntil min. Da slipper man at de våkner til ordentlig. En stor grøtporsjon rett før legging hjelper også. På et eller annet tidpunkt begynner de jo å sove hele natta... :-)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #4 Skrevet 2. oktober 2010 Det ble pupp og samsoving. Etterhvert begynte h'n å suge på fingrene. Fordelen med det er at man slipper å putte i smokken hver gang han mister den. Og han må ta ut fingrene når han vil snakke. Vi prøvde smokken iherdig fra den dagen vi kom hjem fra sykehuset, men han har bare spyttet den ut. Men han begynte å bruke fingrene som smokk rundt 6-7 mnd alder. Nå kan dere vel rett og slett gjøre en avenningsprosess hvor dere ikke tilbyr noe som helst, hvis dere ikke vil våkne mer om natta.
Hopptetussa90 Skrevet 2. oktober 2010 #5 Skrevet 2. oktober 2010 Har ikke gjort noe annet enn å være konsekvent på en god måte. Det kan godt være at det blir bedre om jenta deres flytter på eget rom.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #6 Skrevet 2. oktober 2010 Ingen av mine tok smokk, ene tok ikke engang pupp. Den som ble amma var det pupp og samsoving. Flaskebarnet fikk melk på flaske på natta. Mye enklere med pupp, ikke stor stas å stå opp å varme melk klokka fire. Men det var ble samsoving med begge, men flaske barnet kom oftere tilbake i egen seng, da vi ikke var så begeistra for søl i senga. De fikk det som de ville til de ikke lengre våkna. Tror ikke de tenker på det som belønning, tror nok det er litt mer instinktivt. Tror de bare ikke er helt klare. At de vil ha litt kos. 11 mnd er ingen alder, ikke engang året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå