olla Skrevet 2. oktober 2010 #1 Skrevet 2. oktober 2010 Hva koster den? Er du fornøyd/misfornøyd? Bivirkninger? Vektoppgang?? Blir sprø av p-piller(kvalm, uggen og uvel), legen mener hormonspiral er tingen, jeg er i tvil....
olla Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #2 Skrevet 2. oktober 2010 hmmmmm....merkelig, står at noen har svart, men ingen kommentar her.. andre som vil svare??
Sofiegullet&LilleSpire Skrevet 2. oktober 2010 #3 Skrevet 2. oktober 2010 jeg kan svare, men har dessverre ikke et så¨veldig positivt svar... Men som sagt, ALT av prevensjon har ulik effekt på mennesker. Jeg fikk satt in hormonspiral feb 2009, hadde så og si sammenhengende blødning (lite) men hele tiden fra jeg satt den inn til ca oktober 2009. Siden da har jeg hatt irriterende utflod med små spotting innimellom, kanskje en gang i blant hatt noe som kan ligne en mens med lite blødning men langvarig. Nå i sommer har det begynt å komme oftere, med friskt og mye blod i lange perioder, benvondt i rygg, knær og hofter pluss magesmerter. Så det kan nå vare i to uker, slutte i en uke for så å begynne igjen.... Pluss at jeg kan kjenne den under sex om man blir litt ivirg.... =P Så nå skal jeg tilbake på pillen, har fått nok! Men ingen innvirkning på humør og vekt da. Men litt irriterende med så lite forutsigbarhet. Har gått litt utover sexlysten, men det kan jo ha noe med at jeg føler meg passe ekkel hele tiden da....
trebarnsmamma84 Skrevet 2. oktober 2010 #4 Skrevet 2. oktober 2010 hei eg fekk satt inn hormonspiral for vel 2 år sidan,og er veldig fornøgd. har ikkje gått ned igjen dei kiloane etter fødselen,men ikkje lagt på meg meir enn ca 1 kg etter eg sette den inn. eg har hatt to blødningar av 1 dag kvar gang,på dei 2 åra--- mine erfaringar er positive. den koster vel rundt 1000 lappen trur eg. kan ha den i 5 år,for så å skifte..
Verbena Skrevet 2. oktober 2010 #5 Skrevet 2. oktober 2010 Betalte ca 1000kr tror jeg. Satt den inn i slutten av juni 2008. Blødde så å si hele tiden til i august, altså ca 2mnd. De neste 4mnd hadde jeg uregelmessige blødninger, men aldri mye. Etter det har jeg vel hatt en liten 12timers blødning hver tredje måned! Ikke gått noe opp i vekt. Har hatt vondt i korsryggen et par dager i mnd, på tidspunkt da jeg egentlig skulle hatt mensen. Og øme pupper ca samtidig. Eller ingenting som jeg kommer på. Samboeren min kjente trådene til å begynne med, men de var jeg til legen å fikk klipt så nå merker vi ingenting!! Kjempe fornøyd og vet at etter at den har vært ute for en graviditet så skal jeg ha en ny inn etterpå, det er helt sikkert.
olla Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2010 Godt å høre at det også er positive erfaringer. Har på følelsen at en ofte hører om kun det negative. I følge legen var hormonspiral noe av det beste, og redusert mens var et av hovedargumentene. Så får se om det ikke blir en sånn da.... Verdt et forsøk i hvert fall, lei av kondom nå.....(pga at jeg har dårlige erfaringer med pille og plaster)
olla Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 3. oktober 2010 Godt å høre at det også er positive erfaringer. Har på følelsen at en ofte hører om kun det negative. I følge legen var hormonspiral noe av det beste, og redusert mens var et av hovedargumentene. Så får se om det ikke blir en sånn da.... Verdt et forsøk i hvert fall, lei av kondom nå.....(pga at jeg har dårlige erfaringer med pille og plaster)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå