Gå til innhold

Jeg kan ikke fordra eksdama til sambo!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har gjort livet surt for meg i tre år, og hun hater meg tydeligvis som pesten. Setter ut falske rykter om meg, skjeller meg ut på sms, og har ringt til svigers for å klage på meg.

Hadde det enda vært noe å klage på..!!

Hun var rasende på meg i sommer fordi jeg tok med meg mine gutter og dro på ferie alene med de (jeg og sambo har ikke barn sammen), og sendte meg 24 sms der hun la ut om hvor skuffa sønnen hennes var som ikke fikk være med oss på tur, og at jeg var ei dårlig stemor.

Jeg reiser på tur alene med barna mine hvert år, og det gjør samboern min med sønnen sin også. Så har vi en lang ordentlig ferie alle sammen i tillegg. Jeg svarte henne ikke, og da ble hun enda sintere. Hun spurte svigers om barnevakt her forleden, og de måtte si nei for de var ikke hjemme, og da mente hun at jeg måtte trå til, og at jeg måtte huske på at jeg gikk inn i dette forholdet med åpne øyne og nå måtte jeg ta ansvar. Sambo pendler og er borte 2 uker om gangen.

Jeg kjøper alt han trenger av klær her i huset, og syns det godt kan ligge litt ekstra skift her siden han stort sett kommer hit i for små og hullete klær (det er for at vi skal kjøpe nytt og at hun da sparer penger), og da jeg sa til henne at de klærne jeg hadde kjøpt godt kunne være her i huset ble hun rasende og la ut rykter på byen om hvor gnien jeg var og at jeg ødela for henne.

Jeg er så sliten av henne, og sambo har tatt henne med på familievernkontroret flere ganger fordi oppførselen hennes mot meg er ødeleggende for alle parter (inkludert sønnen), men hun nekter å stille opp. Hjelper ikke å prate med henne heller..

Hun forteller gutten at jeg er fæl, slem og ikke er glad i han, og han går nå og føler at jeg ikke liker han. Jeg prøver hele tiden å gjøre mitt beste, men nå kjenner jeg at jeg gruer meg til samvær, og at jeg jobber lange dager den uka han er her. Jeg er så lei av dette og føler ofte for å bryte ut av forholdet bare av frustrasjon.. Sambo er jo også fortvilet, men ingenting hjelper..!

FRUSTRERT!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan jo prøve og få hovedomsogen for barnet. Kontakt advokat!

Skrevet

Er ikke muligheter for det når sambo ikke er hjemme i ukene, og jeg er ikke interessert i å ha omsorg for han alene. Ikke at det går heller da.

Skrevet

Gjør det slutt med typen om du ikke takler å være stemor. Hun er bare sjalu!

Skrevet

Skjønner godt du er frustrert. Høres ut som du er voksen nok til å prøve å ignorere henne selv om det ikke er lett.

De klærne du kjøper til gutten kan du jo fint ha hos dere. Det er mange som gjør det sånn. Du kan jo begrunne det med at da slipper han å drasse på klærne fram og tilbake og at dere har forskjellig smak på klær og kvalitet.

Jeg ser problemet i at din samboer jobber borte. Hva med å prate med gutten om dette. Fortelle han at du gleder deg til han kommer og at tiden han ikke er der savner du han. Det er viktig å kunne savne også kan du fortelle han. Finn på hyggelige ting og vis at du bryr deg om han så fortsetter du å ignorere denne eksen.

Ang dine "svigerforeldre" så ser de nok helt sikkert hvordan ting er. Du kan jo kanskje være mer åpen? Fortelle dem at du syntes det er trivelig med denne gutten men trenger litt tid med dine to også så du syntes det er fint at han kan være hos moren de to uker faren er borte.

For meg høres det ut som gutten burde vært oftere hos dere for hans skyld. Husk at gutten er uskyldig her og fortjener en god oppvekst.

Skrevet

Hva sier svigerforeldrene dine da?

Skrevet

Svigers sliter også med denne dama, og jeg har fortalt de hva jeg mener om hele styret... Jeg føler at jeg har vært veldig åpen, og har også prøvd å snakka med dama uten hell. Har invitert henne hit på kaffe, har prøvd å snakke med henne hjemme hos henne under henting og levering, men hun roper og skriker og skjeller meg ut.

Jeg vet ikke lenger hva jeg vil... Dette sliter på forholdet...

Jeg snakker mye med gutten også, forteller han at jeg er glad i han, at jeg er glad han er her og er flink storebror for guttene mine, men han stenger meg mer og mer ute.

Noen mener kanskje at jeg burde tatt med han også på denne turen vi var på i sommer, men det er viktig for guttene mine å ha mamma litt alene også innimellom, på lik linje som jeg mener far og sønn kan ta seg ei helg i telt på fjellet med fiskestang og primus. Det var jo overhodet ikke for å stenge han ute jeg dro...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...