Gå til innhold

trenger råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

min stesønn i tenårene valgte å flytte til oss ifjor etter at det hadde kræsjet helt mellom han og stefaren. ting har vært vanskelig for ham der og han har fåttt profesjonell hjelp for å klare å bearbeide disse tingene. nå er han blitt husvarm hos oss og det kunne vært bra bortsett fra at han holder på å drive meg til vannvidd. alle beskjeder må konkretiseres og gis med teskje ellers så vrir han seg unna. en må ofte mase og bli sint for å få han til å gjøre noe. han har ei dame og de gjør stort sett som de vil. har prøvd å prate med ham om dette men han jatter bare med for å få fred. pratet med henne om dette og da ble det bedre en stund men nå er de tilbake til å stenge seg inn på rommet hans hele ettermiddagen og kvelden. han har dårlig innvirkning på våre felles barn, spesielt på husets 6 åring. om minstemann er på rommet så hindrer ikke det ham å legge seg med dama i senga. han har også et språkbruk som minstemann tar etter, han spiller war games på pcen med masse skyting, blod og gørr og spiller musikk som en ikke akkurat finner på radioen. jeg har prøvd alt: pratet til ham, pratet med han, prøvd å laget kompromisser, sette grenser, prøvd å få han til å forstå og motivere ham rett vei men ingenting nytter. min mann ser ikke helt problemet. så lenge gutten kommer hjem når han skal og ikke bruker narkotika så er han fornøyd. hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta det opp med mannen din. Ungene dine skal ikke se slike spill på pc. Det får han spille på rommet sitt når ungene ikke er tilstede. Å ligge å råkline med dama i senga når det er småunger inne, trenger han heller ikke å gjøre. Bråkete musikk og støyende tv og spill, er heller ikke akutuellt. Han får gjøre det på rommet sitt, slik andre tenåringer må.

Ikke rart det var full skjærings med stefaren, som sikkert heller ikke godtok slik oppførsel og forsøpling av hjemmet sitt. Det skal jo være koselig å være hjemme, og da kan man ikke banne og støye.

Nei, det er ikke riktig at det skal være slik. Det må mannen din forstå, om han ikke greier å forstå det ved å høre på deg, må du dra han inn til rådgivning, og få orden i sakene. Han er helt urimelig. Tenåringene skal ikke få styre som de vil, av frykt for at om ikke begynner de med dop.

Skrevet

Hvis gutten er på rommet sitt og din 6-åring går inn dit, kan vel du ta han ut? Sånn er det å ha aldersforskjell på barna. Den eldste her er 5, 8 og 10 år eldre enn de andre og om det ene barnet ikke får gjøre dette på sitt eget rom fordi de små får gå dit som de vil, så er det vel mor eller far til de yngre søsknene som bør ta de små ut fra situasjonen?

Om han ligger på sengen med kjæresten og holder rundt henne og evt gir henne et kyss eller 5, så gjør vel ikke det noe? Har barna vondt av å se forelskelse? Kan ikke foreldre kysse foran barna? Kan ikke foreldre flørte foran barna? Kan ikke se noe galt i at barn ser to forelskede holde rundt hverandre eller kysse. Jeg har en søster som er 15 år yngre enn meg. Jeg var samboer og hadde barn da hun var på din sønns alder og om jeg ville kysse mannen min foran henne, så gjorde jeg da det.

Så lenge han er på rommet sitt og dere holder barna deres unna rommet hans, så ser jeg ikke problemet. Tenåringer i dag er slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...