Gå til innhold

bemanning i barnehagen...


Anbefalte innlegg

Skrevet

I går når jeg hentet mini i barnehagen sier de atter igjen at de har hatt lite bemanning. For første gang får jeg faktisk svar på antall de har vært (har spurt mange ganger før).

 

De var 4 ansatte på 26 unger!!!! Av disse er 10 under 2,5år!

 

Er dette i det hele tatt forsvarlig? Hva er minimumsbemanningen for å holde åpent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke uvanlig i dag desverre. Jobber selv på 3-6 års avdeling hvor vi er fire ansatte på 27 barn. Da er vi to førskolelærere og to som er barne- og ungdomsarbeidere.

Skrevet

Det skal vel være 1 voksen pr 3 barn på småbarn (1-3) og 1 pr 6 på storbarn.

Skrevet

Stemmer det som engajente sier:

Det skal vel være 1 voksen pr 3 barn på småbarn (1-3) og 1 pr 6 på storbarn.

Men på morgenen/ettermiddagen er det mindre bamanning. Hos oss er det slik at det på småbarnaavdlingen ALLTID er 3 på jobb, på de andre avdelingene kan vi klare oss bare 2 stk dersom noen er syke. Da er vi stort sett ute på uteområdet, der er det lettere å være mange barn og mindre voksne, enn inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...