Gå til innhold

Flere som legger på seg mye?


TMFL

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 26.6 og har lagt på meg hele 17 kg. I forrige svangerskap la jeg på meg 20 kg, og kom ikke lenger enn til uke 33.Normalt veier jeg 56 kg. Helsesøster syntes det er mye og mener jeg bør tenke på hva jeg spiser...og det gjør jeg! Jeg har også tidlig i svangerskapet vært dårlig og fått beveget meg lite noe som ikke gjør underverker for forbrenningen akkurat. men sånn var situasjonen! Nå er jeg plaget med bekkenløsning og det er ikke så mye jeg får trent, så kiloene kommer på.....

Er det flere som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene!! Var nesten litt glad for innlegget ditt, for jeg trodde det bare var jeg som raste opp i vekt.

 

Sist svangskap la jeg på meg godt over 30 kg! Det er nå over 3år siden og mitt fokus denne gangen var å holde meg slank lengst mulig.

Jeg er 160 høy, og vekten lå på ca 47kg før dette svangerskapet.

Jer veier nå 65 kg, og er 26+6 i dag...

 

Jeg prøver å fokusre på premien denne gang, for ellers blir jeg enormt deprimert. Men jeg gjør som du, jeg spiser ikke mye, tvert i mot er jeg måteholden til di grader i forhold til sist svangerskap.Allikevel går jeg fort opp i vekt, nå venter jeg bare på de store van annsamlingene.

Sliter heldigvis ikke med noe ellers, er i fin form og i morgen skal jeg melde meg inn i Elexia :) Jeg skal ikke storten men fokusere på å holde meg mest mulig stram. Jeg er livredd strekkmerker og fikk plrnty av di sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten ting som slo meg. Dere har ikke mye vann i kroppen da?

 

Jeg har hypermesis, så jeg har ikke lagt på meg mye, men ser ei venninne som har termin omtrent som meg. Hun har straks lagt på seg 27 kg og har termin i midten av desember. Hun passer hva hun spiser, men kiloene raser på. Sånn var hun i forrige svangerskap også.

Og tisset, som hun sa selv, de fleste kiloene av seg etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg har det akkurat som deg!

Er også 26+6, og på tre dager har vekta økt med 1,5 kg! Det er kjempefrustrerende, for jeg spiser ikke mye, beveger meg hver dag, og likevel raser kiloene på. Jeg mistenker at mye er vann, men tør ikke begynne med vanndrivende heller...

Noen med tips, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bekkenledd betennelse, så det blir ikke masse trim her nei. MEN har lagt på meg 3 kilo på 3 uker!! ER det mulig?? Er 177 høy, og veier litt for mye. Er i uke 26.... Hjelpe meg hvor tung jeg kommer til å bli skal dette fortsette, til termin 21 januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker som ganske vanlig at dere som i utgangspunktet er slanke, legger på seg mer under svangerskapet enn oss som er store i utgangspunktet. Jeg som i utgangspunktet er en tungvekter, er nå i uke 29 og har lagt på meg bare 0.5kg. Men skjønner at dere blir frustrert altså! Må være fryktelig tungt å få på så mange kg på så kort tid. Trøst dere med at masse forsvinner med amming og alt. =) Og uansett: DET ER VERDT KILOENE NÅR BABYEN KOMMER! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Så utrolig godt å lese... Har hatt sååå angst for denne vekta mi.. Er 33+3 idag, og har lagt på meg 16 kg! Jeg var 50 kg før graviditet...og 161 høy... Jordmor sier at det er helt OK å legge på seg såpass da man har en BMI på under 20... Kiloene vil oftest gå veldig lett av for de som er slanke fra før.. Så man får bare krysse fingrene...! men syns den vekta er skummel.. Har i lenger tid slitt med spiseforstyrrelse, og syns derfor det er ekstra tungt å se vekta stige... I tillegg har man fått celulitter.. Delikat må jeg si.. Strekkmerkene har holdt seg unna heldigvis... Jeg plages også veldig med bekkenløsning, og får ikke trent en damn shit..! Spiser egentlig ganske sunt, men det hjelper ikke... Men vann i kroppen kan også ha litt å si.. Prøver å drikke ca 2 liter vann daglig for å unngå vann i kroppen.. I tillegg spiser jeg ikke salt potetgull osv... Brus drikker jeg ikke i det hele tatt.. Kan være ting å tenke på om man har mye vann i kroppen...

 

MEN vi må prøve å tenke på at vi får verdens vakreste skapning ut av dette.. Det vil være verdt det til sist! Det aller viktigste er jo at babyene våre har det bra! Vekta skal vi kunne jobbe av oss senere.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye og mye... hva er "mye" for noe? Jeg har gått opp 11,5 kg så langt, er i uke 31+1 nå. Jeg var meget veltrent fra før graviditeten og har trent ganske regelmessig under graviditeten, og da er jeg ikke redd for at jeg ikke skal tilbake på startvekten.

 

Jeg hadde nylig en liten periode der jeg var uvel og ikke trente så mye, og faktisk gikk ned 1 kg pga. det. Men nå er alt i orden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ille så langt, 9kg i uke 32. Men siste gikk jeg 22kg totalt. Men det tok heller ikke mer enn 3mnd før jeg hadde tatt dem av, og jeg fortsatte å gå ned til jeg sluttet å amme mye. Resultatet var -8kg i forhold til start vekt (men jeg hadde nok å ta av!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha♥med kul på magen♥

Har lagt på meg ca 13 kg til nå (uke34), men har fått en voldsom matlyst den siste tiden, så regner vel med noen til før termin :P

"Alle" sier man får så mye mindre plass i magen den siste tiden og derfor ikke klarer å spise så mye, men det er nesten motsatt hos meg. Føler aldri jeg blir mett! LItt irriterende egentlig...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...