Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #1 Skrevet 2. oktober 2010 Har funnet ut at jeg trenger ca 2300 kcal for å opprettholde vekten jeg har nå. Går det greit å spise ca 1700-1800 kcal daglig for å gå ned rundt 500 gram i uka da? Har prøvd å spise enda mindre kcal før (1500-1600), men da endte det med at vekta stod bom stille etter en stund..
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 Siden det bare er 4 kg, så ville jeg spist 1500-1600 kcal den tiden det tar å gå ned + passe på å forbrenne minst 500 kcal hver eneste dag utover de man uansett forbrenner. Utrolig hvor mye trening kan gjøre. Vil tro du da går ned innen 5-6 uker.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #4 Skrevet 2. oktober 2010 Ble bare litt demotivert, for jeg spiste ca 1600 kcal hver dag denne uka og har ikke gått ned et gram.. jeg har gått ned 5 kg før (og lagt på meg 4 igjen etter en slapp sommer/høst!), og da måtte jeg øke kaloriinntaket etterhvert for å gå ned mer.. blir bare litt forvirra, for det står alle steder at en bør spise ca 1600 kcal daglig.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #5 Skrevet 2. oktober 2010 det skulle kunne gå greit vil jeg tro, men pass på at kaloriene dine er fordelt på regelmessige måltid slik at magen alltid har noe å jobbe med. pass på at det er nok kalorier i frokosten din slik at ikke kalorinedgangen din går utover grunnlaget for energi for dagen;) dersom du ikke veier mye eller egentlig ikke er overvektig i det hele tatt så kan det nok ta en stund for du begynner å gå ned. men da må du bare holde ut. også er alt lettere dersom du øker aktivitetsnivået;)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #6 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg er forresten 176 cm og 74 kg, vil ned til 70. Har BMI på 24 nå, føler meg ikke helt vel selv om jeg ikke er direkte overvektig. Er 28 år. Går ca en halvtime hver dag i raskt tempo, holder det? Er fulltidsstudent med flere barn, så har ikke så mye tid til overs.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #7 Skrevet 2. oktober 2010 Vel, jeg spiser 1350-1400 kcal hver dag, sånn ca. Noen dager mindre, noen få dager litt mer. I tillegg trener jeg hver dag. Da går jeg jevnt nedover i starten, men så stopper det litt opp fordi jeg begynner å bli slank og kroppen tviholder mer på fettet. Pluss at en får mer muskler. I tillegg spiller syklusen inn. Jeg stopper opp i vektnedgangen og kan endatil gå opp igjen 0,5-1 kg saånn ca 1,5 uke før mensen, så ligger jeg der til mensen kommer og har vart i 2-3 dager, og da raser plutselig vekten ned med både 2 og 3 kg på 1,5 uke. Vis du er nær mensen, kan det ha litt å si for at vekten har stått stille denne uken. Du må ikke gi opp etter kun en uke vet du
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2010 #8 Skrevet 2. oktober 2010 Det er litt lite. Jeg har fire barn og er også fulltidsstudent, men får tid til minimum 1 time hver dag likevel. Cluet er å trene sammen med barn, eller være flink på kvelden. Det går fint an å f.eks trene styrke i 30 min mens barne-tv står på og minste ungen klatrende oppå seg, eller ta alle med seg ut på tur. Har du barn som sitter i barnevogn gir dette ekstra trim, de større barna kan sykle slik at du får opp tempoet selv. Vær med på lekeplassen, og vær aktiv der selv. Alt hjelper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå