Panterjenta85 Skrevet 2. oktober 2010 #1 Skrevet 2. oktober 2010 Satte inn spiral i går og har gått i svima siden, hvor lenge er det normalt å ha vondt? Og så lurer jeg litt på om hormonspiralen også påvirker pupper og vekt på samme måte som p-piller, det står det ingentingen om i pakningsvedlegget...
freebird Skrevet 2. oktober 2010 #3 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg holdt på å svime av da jeg fikk satt inn spiralen, men hadde ikke vondt etterpå. (ikke som jeg kan huske i alle fall..) Jeg merket ingen kroppslige forandringer, men ble veldig lei av stadige små blødninger som kunne vare i ukesvis. Jeg fikk også kjip utflod som gikk utover huden, var mye sår osv. Så da gadd jeg ikke mer... ;-) Nå bruker jeg NuvaRing og er strålende fornøyd!
Ugl@ Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Synes du skal kontakte lege i morgen hvis det ikke har gitt seg, eller i dag hvis det blir uutholdelig vondt. Jeg kjente litt murring akkurat med det samme, men ellers ingenting og har hverken had mens eller noe plagsomme blødninger etter jeg fikk den, veldig fornøyd og synes den er det beste prevensjonsmiddelet jeg har forsøkt i hvertfall. Vet ikke om den har noe med det, men har litt hovne bryster noen dager hver mnd, men ellers ingen mens eller andre tegn på syklus.
Panterjenta85 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2010 Smerten er så godt som borte nå, så satser på at detta går fint! Men lurer fremdeles litt på puppene da... Hehe... Hadde en god økning når jeg gikk på p-piller, men etter ammingen er de igrunn helt borte... Har lyst til å ha de tilbake!
Ugl@ Skrevet 3. oktober 2010 #7 Skrevet 3. oktober 2010 Hormonspiralen vil nok ha mindre effekt på sånt enn p-piller pga liten hormonmengde. Men når det gjelder pupper etter amming så kan jeg trøste med at det ofte retter seg med litt tid. jeg hadde selv pupper som var mer som skinnfiller etter jeg hadde ammet nr 3, men ca halvannet år etter ammeperioden var over så begynte de å fylle seg litt opp igjen og er nå så ok at jeg faktisk kunne gått toppløs på stranda hadde det ikke vært for bluferdigheta..hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå