Gå til innhold

Hvilke fordommer har dere om "Steinerbarn"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere når dere hører ordene steinerbarn og steinerskole..?

Jeg er selv ekte steinerbarn. Mamma er steinerlærer, pappa er helseeurytmist. Jeg har gått i steinerbarnehage og så på steinerskolen hele skolegangen til og med videregående.

Hvordan tror dere jeg er som person, hva liker jeg?

Bare for moro ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm vet ikke hva det er for noe engang...en sekt kanskje...hmmm

Skrevet

Jeg synes det virker litt utradisjonelt og veldig spennende. Har ingen fordommer mot det, men merker at mange har det. De tror folk er helt rare og spesielle og lever livet helt på trynet, f.eks hippie-liv (fri sex med flere partnere (samtidig), rutineløst liv osv).

Men jeg tror det er viktig at i vårt samfunn ikke alle får helt den samme skolegangen og tror de som tjener mest på dette er steiner-barna.

Skrevet

Jeg tror ikke at du vil gi barna dine barbie dukker i hvertfall, også ser du ikke noe særlig på tv:)

I tillegg tror jeg du har en eller annen "sær" hobby og at du kan mye om all slags musikk.

Du er et individ som folk legger merke til. Du spiser økologisk og er kanskje vegetarianer eller veganer...jah..det var mine steiner "fordommer":)

Skrevet

Jeg er også Steinerbarn. Det er jeg veldig stolt av.

Jeg tenker at Steinerskole barn ofte har bedre selvtillitt og er flinkere enn andre i forhold til å kommunisere og uttrykke seg både kunstnerisk og verbalt. Jeg opplever Steinerskolebarn som mer fritt-tenkende individer som stoler mer på seg selv og egen dømmekraft enn andre.

På Steinerskolen er man ofte mer opptatt av å være et selvstendig individ som tenker selv, mens på vanlig offentlig skole er man mer opptatt av å ikke være anderledes, ikke skille seg ut.

Skrevet

Jeg tror du er fargerik og da tenker jeg ikke bare på tøyet. -Litt svevende, fiosoferende, store tanker, store ord, litt alternativ i tankegangen, kreativ, ...............

Skrevet

Jeg har da ikke fordommer mot mine egne barn;)

To i barnehage og en på skole. I barnehagen og på skolen er det ikke mye plastik, men her hjemme er det barbie, lego og fisher prise.

Tror du har gått ut fra skolen som en nysgjerrig sjel, en som har lyst til å lære videre og som ikke er særlig skolelei. Jeg tror også at du har evne til å tenke selv og har god selvtillitt.

Det er i alle fall noe av det jeg har lyst til at barna mine skal få med på veien:)

Skrevet

Jeg tenker kordfløyel, økonomiklipp, filosoferende, svevende, alternative, idealister , drømmende og (sorry) merkelige. Tenker at mange steinerbarn blir sosionomer eller lignende med asymmetrisk sveis, skjerf og en fjærøredobb.

Skrevet

Sånn som Jonas Gahr Støre og Jens Stoltenberg?

Skrevet

23. 12

Liker folk som er stolt av seg selv, som vet de kan og som har selvtillitt. Men liker ikke folk som mener de er bedre enn andre. Du mener tydelivis at steinerfolk er bedre enn andre. Du gir meg fordommer....Ikke fordi du tror du er noe, men fordi du mener du og alle steiner-folk er bedre enn alle andre...........

Skrevet

Eller Ari Behn....eller brødrene Sand

Skrevet

Vebjørn Sand er jo bare flott da. Synd det løsnet to egg den måneden....

Skrevet

Steinerfolk tror de er så mye bedre enn andre. Jeg får så fnatt. Snobberi.

Skrevet

Jeg har ikke gått på steinerskolen selv, men har to venninner som har gått der og gjennom dem så kjenner jeg flere. Det virker som om de har et utrolig godt samhold og vennskap, selv nå ti år etter at de gikk ut av skolen. At steinerfolk tror de er bedre enn andre stemmer i alle fall ikke på noen av dem jeg kjenner. Men folk er folk, så de finnes sikkert der også;)

Skrevet

Det er iallefall ei lenger oppe i tråden her som mener de er bedre enn alle andre og hun er steiner.

Skrevet

Ikke annet enn at da vi tok eksamen første året på høyskolen så var samtlige av de som strøk tidligere steinerelever (og det var en lett eksamen).... Har m.a.o. ikke særlig høye tanker om det teoretiske nivået på steinerskolen.

Skrevet

Nå viser undersøkelse at steinerbarn ofte gjør det bra med karriere og utdannelse senere da, men forestillingen om en lekeskole som ikke krever noenting av elevene lever tydeligvis i beste velgående.

Jeg har tenkt å sende barna mine på Steinerskole, og det er på grunn av egne dårlige erfaringer med den offentlige skolen!

Skrevet

Jeg tror ikke jeg eller andre som har gått på Steinerskolen er bedre enn andre. Da har du missforstått det jeg forsøkte å formidle. Jeg har gått noen år på vanlig skole og har mitt eldste barn på vanlig skole, men jeg er ikke fornøyd. Vi bor et stykke unna Steinerskolen, men ønsker at hun skl gå der fra neste år. Da er hun stor nok til å ta skolebuss synes jeg.

Steinerskolen er ikke for alle.

Den passet utmerket for meg. Jeg følte meg aldri hjemme på vanlig skole, har alltid følt meg anderlesdes, og ble mobbet endel som barn. Da jeg endelig begynte på Steinerskolen var det som å komme hjem. Jeg tror det reddet livet mitt på et vis.

Jeg har gode venner som både har gått på Steinerskolen og som ikke har det. Samboeren min og faren til mine barn har ikke gått på Steinerskolen. Jeg har da ikke fordommer mot de eller går rundt og tror jeg er bedre enn de.

Skrevet

Er litt finere folk som sender barna sine på steinerskole er mitt inntrykk, folk med penger og utdanning.

Kjenner bare en voksen som hat gått steinerskolen, og han er et rævholl uten sidestykke. Uten at jeg tror det har noe med steinerskolen å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...