Gå til innhold

planlagt keisersnitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 3.gangs gravid og pga 2 tidligere ufrivillige keisersnitt så må jeg ta keisersnitt denne gangen også,desverre....

men... når det er planlagt,når blir det tatt iforhold til termin? får man lov til å gå til termin om man ønsker? og når får man ks datoen?`er nå i uke 10.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du faar snittet ca en uke for termin. og det faar du beskjed om en eller to mnd for. klokkeslettet faar du en eller to dager for snittet. Saa man maa gaa i uvisthet ganske lenge dessverre. Jeg syns det verste var og ikke vite tidspunktet jeg maatte inn. Og vaer forberdet paa at det kan bli forskjovet. Jeg fikk beskjed om og mote kl syv om morgen. Men pga flere haste snitt, komm ikke gutten for kl tolv.

Skrevet

skal forresten ha snitt omtrent samtidig vi. Er 10 uker paa vei jeg ogsaa.

Skrevet

Planlagt KS blir som regel tatt mellom 7-14 dager før termin. Tror det er litt forskjellig fra sykehus til sykehus ang om man kan velge dato. Jeg hadde KS på A-hus og fikk ikke velge dato, måtte ta det jeg fikk.

Fikk datoen for KS ca. en måned før

Skrevet

Jeg har ihvertfall tenkt til å be legen skrive ned datoene jeg ønsker å få ut babyen på. Pga eksamen!

Hvis man fikk time kl.07 og snittet blir ikke tatt før kl.11, skal jeg gå uten mat så lenge??? Det er det verste synes jeg å ikke få spist frokost.

Skrevet

Jeg skal ha mitt første keisersnitt i november. Kunne få 7-10 dager før termin, men ble enig med gynekologen om å vente til 4 dager før, da jeg ønsker at hun skal bli der inne lengst mulig. Starter fødselen av seg selv før den tid, så blir det utført tidligere.

Du får helt sikkert lov til å vente til så nærme termin som mulig, da det absolutt er best for barnet å være i magen lengst mulig. (hvis ikke det er en medisinsk grunn som kan gjøre det farlig hvis fødselen starter opp da..)

Er forresten forskjellig fra sykehus til sykehus når man får vite dato for ks.

:-)

Skrevet

takk for mange svar :)

jeg håper jeg får gå til nermere termin,ser ikke noe problem med det siden min grunn til at jeg har tatt ks er fordi jeg går så langt over termin at de ikke vil vente lenger og kur har ikke hjulpet.1.mann er født 16 dager over ul termin og 24 dager over mens termin! nr 2 var noe i samme stilen og han ble målt til nermere 5 kg,så da ville de heller ikke vente.

blir rart å bare få en dato liksom.....men satser på det også går greit ;)

Skrevet

Hei, jeg er også 3. gangs og skal ha planlagt KS for 3. gang på omtrent samme tid som deg. Jeg vet allerede omtrent når KS blir ettersom vi kolliderer med påsken til neste år...

Som legen sa så regnet han med at det da blir tatt før påske, og det vil si omtrent 2.5 - 3 uker før termin. Må jo se hvilken termin jeg får på UL først:)

De to første KS ble tatt 21 og 15 dager før termin.

Jeg fikk vite dato da jeg var rundt uke 24.

Skrevet

oj....så lenge før termin!!!! huff....hadde håpet å gå så lenge som mulig.vi driver med sau og får ca 1000 lam i april /mai.så hadde håpet at det værste var over så gubben og kan bli med og ikke måtte være "jordfar" i sauehuset mens minsten kom til verden....ikke enkelt å få noen til å ta over den jobben heller.....men det er vel en mulighet for å kunne diskutere det med jordmor og ks lege regner jeg med. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...