Gå til innhold

Hvorfor møter ikke DU opp på foreldremøter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si jeg blir irritert over foreldre....

Var på foreldremøte på SFO forrige uke. Er ca 110 barn der, å jeg telte 16 foreldre på møtet og 12 ansatte. Greit nok at noen er søsken, men allikevel.

Barnehagemøte i uka her telte kanskje 20 foreldre av 70 barn. Lite søsken der, men selvfølgelig noen.

Så.... en god del foreldre forlanger ditt og datt. Krever at barna og ansatte skal gjøre det ene og det andre. Roper høyt, men møter ikke opp!

Ja, jeg har full forståelse for at endel ikke får barnevakt, jobber, det er sykdom eller det er andre ting som har vært planlagt tidligere som kommer i første rekke - men synes dette begynner å bli en gjenganger.

Folk krever mye av samfunnet idag, men da er det jammen viktig å stille opp å engasjere seg i det som skjer også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syk her dessverre:( Og har skikkelig dårlig samvittighet og syntes det er kjipt hvis andre foreldre dømmer meg fordi jeg ikke var på foreldremøtet

Skrevet

Selvfølgelig kan ting "komme på" som jeg skriver her oppe. Men har en følelse av at det er de samme foreldrene som "aldri" møter opp.

Hva synes dere?

HI

Skrevet

Gjennom min "mamma-karriere" som har strakt seg over hittil 8 år og 3 barn, så er det tre foreldremøter jeg ikke har stilt opp på. Et i bhg, et på skolen og et på sfo. Grunnen var den samme alle tre ganger - mannen min var på jobb og vi fikk ikke barnevakt. Sånn skjer.

Skrevet

Ja, jeg ser og at det ofte er de samme som stadig ikke kan.

Skrevet

Foreldremøte på sfo? Hæ? Hvorfor det?

Glad jeg ikke har unger i sfo på et sånt sted. Her legger de inn 5 min info fra sfo i de vanlige skoleforeldremøtene.

Får da være grenser for hvor mange møter de skal behøve å spre infoen fra skolesystemet på.

Skrevet

Synes det er fint med foreldremøter på SFO jeg. Varer kun en times tid.. å det er kun info ang. SFO, ikke selve skolesystemet. Spørsmål og forslag til både aktiviteter og mat kommer opp - så synes det interessant.

Skrevet

var i foreldremøte i bhg i går og av 23 barn var det 8 foreldre som møtte opp! Sykt dårlig!

Har aldri gått glipp av et foreldremøte, men hadde dårlig samvittighet i går fordi veslemor skal snart begynne på småbarnsavdelingen og vi burde gått i hvert vårt møte, men uten barnevakt så var det storebarnsavdelingen som ble prioritert fordi eldste nettopp har startet der.

småbarnsavdelingen kjenner vi rimelig godt til da eldste jo har gått der i 2 år. Noe nytt der også selvsagt men ikke værre enn at vi bare tar det med de ansatte.

Men like dårlig samvittighet likevel.

Synd de ikke kunne legge det til to forskjellige dager, mange foreldre som har søsken i forskjellige avdelinger i samme barnehage.

Skrevet

HVis jeg ikke drar er det fordi jeg er syk eller et av barna syk slik at vi må bli hjemme men sier da alltid ifra på forhånd og ber om referat.

Skrevet

Jeg er en typisk FAU/SU-mamma og kan rett og slett ikke forstå foreldre som ikke gidder å komme på foreldremøter. De med gyldig grunn har selfølgelig min sympati, men det er mange der ute som tydelig gir uttrykk for at dette ikke er noe for dem...

Ikke kan jeg forstå at av en hel avdelings foreldrepar/noen enslige må to personer regelrett tvinges inn i FAU, er det ikke et ønske å være med på det som handler om barnas ve og vel i deres hverdag?

Dersom man har SÅ mye å gjøre med jobb/frititid, hvordan får disse folka tid til de ungene de faktisk har?

Skrevet

Fordi de blir alltid holdt midt i leggetiden til babyen og jeg er alene (dvs mannen jobber alltid til etter klokken 20.) D[rlig samvittighet. Har ingen kjente eller familie i området som kan sitte barnevakt.

Skrevet

Må ærlig innrømme at jeg ser frem til foreldremøtene både på skolen og i barnehagen. En fin måte å høre om hvordan barna våre har det på skolen, hva de lærer, hvordan de lærer og høre om gruppesammensetningen...og for ikke å glemme, hilse på de andre forledrene.

Jeg er interessert i barna mine, jeg møter opp på det som er!!!

Skrevet

Fordi jeg har barn med ekstra behov, som jeg er alene med i tillegg. Jeg er på møter både på skolen og barnehagen og ellers i hytt og pine, og gidder ikke de der vanlige foreldremøtene i tillegg(hvor jeg da også må ha barnevakt). Ingenting nytt for meg på de møtene der. Jeg vet mer om mine barn utfra alle en-til-en-møtene, enn hva jeg får vite på de fellesmøtene.

Og jeg nekter å bli vervet til ett eller annet innen alt som har med foreldreorganisering å gjøre, av samme grunn som øverst.

Så det, så!!!

Skrevet

Fordi barnehagen BESTANDIG klarer å legge foreldremøtene til kveldene samboeren min har vakt. Han er lege, og har vakt i gjennomsnitt 1-2 kvelder/netter i uka. Vi har INGEN som kan sitte barnevakt, og jeg kan jo ikke akkurat forlate barnet sovende alene for å dra på foreldremøte.

Skrevet

Vi gikk glipp av det siste foreldremøtet fordi jeg ble innlagt med hjerneslag.

Skrevet

møter på de jeg kan og vil ;) men må innrømme at møte i barnehagen forrige gang droppet jeg. Har hatt barn i barnehagen der noen år nå, og var ikke store greine de skulle ta opp. Følte at jeg ikke trengte det helt. Ikke noe jeg lurte ¨på og er fornøyd.

Skrevet

Kan det være noe med tidspunktet foreldremøtene er?

Syntes det er helt utrolig at bhg har foreldremøte klokken 20.00-21.00.

Har forsåvidt vært på alle, men har alltid hatt problemer med å finne barnevakt.

Skrevet

Vel jeg møte ikke opp på stor foreldemøte pga det var mitt i leggetiden for lille babyen og hun får bare bryst. Så det ble veldig vansklig for meg å komme. Kunne ikke ha barnevakt. Sente heller stefaren som jeg har bod ilag med i 1 år. Fikk høre det fra andre at jeg ikke hadde møtt og at stefaren ikke kunne regne som en foresatt. hahaha.

Skrevet

Barna går i barnehage, skole og SFO og selvfølgelig forsøker vi å få med oss alle foreldremøter. Det er ikke alltid praktisk mulig for alle å møtes samme dag, vi er mange foreldrepar. Men hos oss har vi ingen 'gjengangere' som uteblir.

Skrevet

I vår barnehage gjør det faktisk det:)

Skrevet

Nå har ikke jenta mi vært såå lenge i barnehage da, men jeg GLEDER meg til foreldremøtene jeg! Får jo et lite innblikk i hverdagen til barnet vårt ved å gå.

Det kan jo være at noen foreldre har dårlig erfaring fra foreldremøtet da. Det er jo en mulighet for at de som holder møtet ikke klarer å engasjere dem som møter opp. Hvis jeg gang etter gang følte at det som ble sagt ikke angikk meg direkte, som budsjett og andre tallfikseri, så hadde jeg kanskje falt fra :)

Skrevet

Foreldremøter i barnehagen er bortkastet. Det har rtt og slett ingen nytteverdi. Ikke Sfo heller.

Foreldremøter som gjelder skolen er noe annet, hvor klassemiljø er et stort tema. Hva sm skjer i klassen og skolen ellers er jo ganske viktig, feks aktiviteter for barn og foreldre på fritiden. Det prøver jeg faktisk å få med meg, selv om jeg synes det er litt pes.

Skrevet

Var foreldremøte i barnehagen igår. Vet du hvorfor ikke vi ble med? Vi fikk beskjed SAMME DAG. Da hun ble hentet i barnehagen kl 16 igår, fikk vi beskjed om foreldremøte kl 1830 samme kveld.

De hadde "glemt" å sende ut noe info om det før.

Vi har en 2 måneder gammel baby som legger seg 18.30 og ingen som kan sto barnepass på så kort varsel. Gidder ikke å dra på noe når det virker så useriøst

Skrevet

Hvorfor i alle dager har ikke foreldremøter i barnehagen nytteverdi? Man får vite noe om planene fremover, ulike temaer som dugnad, satsningsområder osv diskuteres, og man får histoier og kanskje bilder fra barnas hverdag. For meg, som har jenta mi der 8 timer om dagen, har dette i alle fall den aller største betydning!

Skrevet

Vi plikter å møte, kan miste plassen hvis vi skulker.

Er mange viktige ting som blir tatt opp bla driften av bhg, innkjøp osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...