Gå til innhold

Skuffa! Eller er jeg bare nærtagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er single og har kjøpt meg leilighet, skal sette i gang med oppussing alene nå. Spurte søsteren min tidligere i uken om hun kunne hjelpe meg litt i helgen og det trodde hun. Ringte henne i dag for å høre om hun kom, da sa hun at hun skulle jobbe i stedet så hun kunne ikke hjelpe meg. Hun jobber vanlig sentralbord 8-16 man-fre, men de hadde sendt ut en mail til alle ansatte i dag og spurt om noen kunne trå til litt i helgen, noe hun hadde sagt ja til.

Kjenner at jeg ble skikkelig lei meg, jeg spurte om hjelp først, men så velger hun jobben fremfor sin egen søster. Jeg har hjulpet dem med barnevakt i siste liten to ganger nå i det siste, i tillegg til at jeg hjalp henne med å vaske seg ut da de flyttet sist. Takk for den liksom...

Det er ikke første gangen jeg føler at hun skuffer meg heller, uten at jeg har lyst til å gå og dvele ved gamle ting kjenner jeg at det stikker til. Det som nesten irriterer meg mest er at jeg ikke sier rett ut til henne at "Nå ble jeg skuffet!", jeg sier bare ok, javel, vi snakkes. Dumme meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, da er du dum! Hvordan kan hun vite at du føler det slik, om du ikke sier det?

Skrevet

Hun sa jo ikke ja? Kanskje hun trengte å tjene litt ekstra penger? Kanskje det var sykdom på jobben?

Skrevet

Kanskje hun trenger de ekstra kronene som overtiden gir?

Iallefall... jeg har kommet til å spurt om det ikke ble til at hun skulle hjelpe deg i helga.

Har fremdeles kommet til å passet tantebarna og stilt opp når du kan - en dag får hun opp øynene (forhåpentligvis)

Skrevet

Hadde også blitt skuffa! deluxe. Bor du da? kan komme å hjelpe deg jeg!

Skrevet

Ha ha, tusen takk for tilbudet!! Det hjalp på humøret i alle fall! :) Jeg har klart å dra på meg en lei forkjølelse med feber midt oppi alt dette, så jeg tror ikke du har lyst til å oppholde deg i nærheten av meg. ;-)

Nei, jeg får bare helle i meg noen piller og brette opp armene, det kommer ikke noe godt ut av å sitte og synes synd på seg selv. Også lover jeg å si ifra neste gang jeg blir lei meg. ;-)

Skrevet

Ja, jeg synes du er litt vel nærtagen. For det første er hun ikke tankeleser og kan ikke vite at du er/blir skuffet. For det andre så hadde jeg aldri forventet at noen takket nei til jobb for min skyld, i hvert fall ikke når de ikke har lovt noe. Og det hadde jo ikke søstern din. Og vil vel tro at litt ekstra penger er noe som er veldig greit med tanke på at de har barn.

Så jeg synes du skal se litt i deg selv, om ikke dette handler mer om deg og dine forventninger enn hva søstern din gjør eller ikke. Men uansett så synes jeg at du skal snakke med henne hvis det plager deg, for det gjør det jo tydligvis. Ellers så hadde du ikke blitt "skikkelig lei" deg.

Håper at jeg ikke høres krass ut, for det er ikke meningen:)

Skrevet

Jeg er totalt uenig med flere her, og helt enig med deg.

Synes det er en SELVFØLGE at man skal hjelpe hverandre, og ihvertfall når hun har lovt deg det. Det er i slike situasjoner man trenger sine nærmeste. Ingen ekstravakt kan måle seg med lovnaden til deg.

Synes ihvertfall hun kunne spurt deg først, og tilbudt seg de andre dagene. Spurt deg hva du trenger hjelp til, og på hvilken måte hun kan bidra.

Har selv flyttet for ikke altfor lenge siden. Hjelp er uvurderlig, det er MYE jobb, spesiellt med barn også.

Skjønner deg veldig godt!

Lykke til med flyttingen og gratulerer med ny leilighet:)

Skrevet

Jeg ville nok også blitt skuffet!

Skuffet om familie ikke tilbydde seg å hjelpe til om så jeg da.... Men det har vell med preferanser å gjøre ;))

Jeg kan egentlig godt skjønne at hun takket ja til å jobbe også.

Har hun en jobb med faste rammer og antagelig svært få muligheter til overtid er det jo veldig ok å få med seg det en kan!

Men igjen, jeg hadde nok blitt lei meg om ikke det ble sagt at de kommer sann og slik i stede feks.

Du er nå forresten fryktelig heldig med at du er singel og har mulighet til å kjøpe :)) Kjenner svært mange som ikke har mulighet til å kjøpe alene. Noe som tærer på både det ene og det andre for dem.

Skrevet

Det er dessverre ofte litt enveiskjøring i søskenforhold. Vi bidrar mer enn våre søsken, men har akseptert at det er noe.

Trenger vi hjelp fra dem så er vi veldig tydelig på at vi skal ha hjelp av dem. Det går veldig fint! (jeg trenger litt hjelp med.... når passer det for deg, eller vi kan gjøre det på....dag)

Skrevet

Beklager, freebird - men jeg skjønner godt at hun velger å jobbe istedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...