Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 Hvis bursdagsfeiringen blit tilrettelagt for barnet deres, stoler dere da på at barnet ikke får i seg noe som han eller hun tåler? Datteren min er kjempeallergisk mot egg og nøtter, og jeg må inrømme at jeg ikke ville stolt på en eller annen mamma eller pappa i i barnehagen. Ikke det eat jeg tror de ville gjort noe galt med vilje, men fordi det er så utrolig mye man må tenke på som man normalt ikke ville tenke på...hvis du skjønner hva jeg mener. Egg feks dukker jo opp overalt.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2010 #2 Skrevet 1. oktober 2010 Tror nok det at om barnet mitt hadde vært hyperallergisk hadde jeg fulgt i bursdager, ihvertfall så lenge det er snakk om barnehagebarn. Når barnet blir stort nok og dermed har lært nok om hvor alle farene ligger, så barnet kan ta ansvar for seg selv. Tror ikke jeg ville pålagt andre det ansvaret i en bursdag. Er ofte ett par timer hektisk aktivitet. Hadde nok kunne sende barnet til en venn/venninne hvor foreldre var informert.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2010 #3 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg ville selvfølgelig heller ikke pålagt noen som helst det ansvaret. Men jeg ser for meg at en slik situasjon oppstår hvor en velmenende mor eller far ønsker å tilrettelegge for feks min datter. Jeg ville ikke turt å stole på at han eller hun har nok peiling på allergier.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2010 #4 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg ville heller ikke turt å stole 100% på andre.
It's all about me Skrevet 1. oktober 2010 #5 Skrevet 1. oktober 2010 Har en cøliakigutt som blir veldig dårlig av det minste lille fnugg av gluten. Men fordet stoler jeg helt på foreldrene til bursdagsbarnet og har aldri fått hjem en syk gutt. Tenker at så lenge det ikke er livstruende kan vi ikke la det styre livet så det blir en hindring i hverdagen når vi ikke trenger det. Dessutten ser jeg hvor glad han blir når han kan spise av samme bursdagskake som de andre. Han er selv klar over sykdommen sin og spiser ikke noe som ikke en voksen har sakt er greit. Spør også hvis han er i tvil.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2010 #6 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg tror t hvis det ikke var livstruende så ville jeg tenkt som deg Frokostquiz:) Men allergien til datteren min er veldig skummel, har ikke vært livstruende ennå men kan være. Jeg vet at jeg ikke ville ha stolt 100% på noen andre en mine aller nærmeste, men hvordan formidle det til en som bare prøver å være snill?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2010 #7 Skrevet 1. oktober 2010 Tja det spørs litt. Om folk spør om barnet kan spise vanlig pasta når det har glutenallergi så har de så lite innsikt i sykdommen at jeg ikke hadde stolt på dem. Hadde klart å ordne bursdag for alle allergier selv da jeg er veldig nøye, så håper de andre foreldrene hadde stolt på meg. Kan hende jeg måtte forhørt meg om et par småting men ellers ville det gått greit..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå