Nikkamoren Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 Noen som vet? Har termin om 5 dager. Har kjent litt liv i går og i dag også, men ikke så mye og ikke så kraftige bevegelser. Noen som vet om det er normalt nå mot slutten?
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 1. oktober 2010 #2 Skrevet 1. oktober 2010 "Babyen begynner å få det trangt og krøker seg sammen. Bevegelsene blir også roligere fordi det er liten plass. Syns du at babyen beveger seg mye mindre enn for bare noen dager siden, så ring til fødestedet ditt og snakk med dem, uansett tid på døgnet! Særlig hvis du føler deg urolig i tillegg. Det er bedre å få snakke med en som har greie på dette enn å gå å bekymre seg alene." På tirsdag hastet jeg meg på sykehuset kl 15 for jeg hadde ikke kjent noe liv siden sent kvelden før. Jeg var da 36+1. De fant fin hjertelyd, men vesla beveget seg nesten ikke under sparkestesten og ul. Tok ul og alt så bra ut med fostervannmengde, morkake og navlestrengen. Fikk beskjed om at de begever seg roligere og gjerne ikke så mye som før i de siste ukene før fødsel. Men så lenge man kjenner aktivitet skal det ikke være grunn til bekymring. *Normalt skal du kunne kjenne fem bevegelser eller mer pr 20 minutter en eller annen gang i løpet av døgnet. Mange mener også at det gjerne blir stille før stormen, og at de samler energi.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 1. oktober 2010 #3 Skrevet 1. oktober 2010 har det akkurat som deg! Mye mer rolig i dag enn i går, men kan jo gå litt opp og ned da.. Men jeg kjenner bevegelser bare ikke like mye kanskje.. bekymrer meg ikke så lenge jeg får respons ved å dytte eller drikke litt kaldt/søtt. Prøv det og se:) Har termin om 6 dager så ganske likt vi da:)
*Termin30.09*FØDEKLAR*:D Skrevet 1. oktober 2010 #4 Skrevet 1. oktober 2010 Har det akkurat som dere jeg også Har kjent mindre liv di siste dagene,men kjenner litt i ny og ne. Ringte føden tidligere i dag for å høre hva di mente, di sa jeg skulle komme innom å ta ctg hvis jeg var veldg bekymret,men at det var helt normalt med mindre bev. på slutten, dårlig plass, lader opp til anstrengelsen som venter.. Jeg hadde termin i går, håper gutten vår kommer snart!
Nikkamoren Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2010 Lykke til du som hadde termin i går! Jeg føler kanskje at jeg bør ringe føden, samtidig så vil jeg bare tenke at alt er bra og ikke stresse noe med det. Skal spise litt is og kake nå så får vi se om der er noen respons:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå