Gå til innhold

Kvalm og nedpress(?) i uke 21...Vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en forferdelig start på svangerskapet med den verste kvalmen jeg noengang har opplevd. Men ble frisk etter ca 3 mnd, og har ikke kjent en eneste kvalmefølelse siden. Bortsett fra for 2 dager siden. Da begynte det igjen. Ikke så ille som i begynnelsen, men det kommer og går i bølger. Akutt kvalme på en måte. Men så stikker det endel, og har endel "press?" og vondter over hoftene. Værst over den ene siden. Noen som vet hva dette er? Har hatt sopp og en høy ph verdi der nede, men urinen min ble dyrket og viste ingen tegn til uvi. Er dette normalt eller? Kan legge til at når jeg må ekstra på do, som midt på natten osv, føles det som om noe skal sprekke på den ene siden. Vet ikke om det er en sammenheng, men. Nevte det for legen, og han mente at det var det gamle KS såret mitt som utvider seg, og at det kan føles ubehagelig. Selv tror jeg ikke det, men lurer på om det er andre som har hatt det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel ikke hatt det akkurat slik, men kvalmen kom og gikk gjennom hele svangerskapet (spesielt når jeg stresset litt formye).

Når det gjelder nedpress, så er det ikke normalt i uke 21. Det skal du ta alvorlig og undersøke dette ved å ta kontakt med føden direkte eller evt. privat innvendig UL (ikke alle private tar innvendig etter uke 14, men vet at legesenteret på Oslo City gjør det).

Jeg hadde nedpress i uke 26. Tok det ikke så alvorlig, men det endte i ambulanse med blålys til intensiv på riksen. De fikk heldigvis stoppet det, men fikk strengt sengeleie på riksen resten av svangerskapet.

Det trenger ikke være alvorlig, men det kan være det. Sjekk det opp. Er det ingenting, så er ingenting bedre!

Skrevet

Hvordan kjentes "presset" ut som?

Vet ikke om det er press eller hva det er. Føles ut som man må tisse hele tiden, eller som om det rett og slett trykker nedover...

Skrevet

Ja, måtte tisse mye og kjente en slags tyngdefølelse. Har du kynnere?

Skrevet

21.14 her igjen.

Du, den stikkende smerten din på ene siden kjenner jeg ikke igjen, men synes den også høres litt merklig ut. Spesielt det du sier med at du føler at det skal sprekke. Høres veldig rart ut at den skal komme fra ks (har selv tatt ks).

Synes du skal dra og få sjekket dette ganske raskt. Hadde det vært meg hadde jeg reist direkte til føden, ikke vent på at fastlegen skal ordne med time.

Skrevet

Vet ikke om jeg har kynnere. Trodde kanskje at det var "nedpresset", egentlig. Håpet på det iallefall?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...