Gå til innhold

Har dere barna hjemme når...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere barna hjemme fra barnehagen de to ukene etter fødsel når både mor og far er hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, guttungen ville blitt sprø av å tusle hjemme med oss hele dagen. Rutinene er viktig for ham, og han ville savnet vennene sine.

Skrevet

Selvfølgelig ikke!

Da vil jeg slappe av og bli kjent med den lille, ikke ha fullt kaos og styr med 2 til rundt meg. Sjalu storesøsken som blander seg oppi når man skal amme med såre brystvorter, ingen god kombo.

Har 3 små.. De ukene alene er verdifulle! Kan selvfølgelig levere sent og hente tidlig, slik at søsknene også skal få være sammen med den lille.

Skrevet

Nei. Kommer gjerne til å levere sent og hente tidlig.

Skrevet

Nei, kommer nok til å gå i barnehagen de 3 dagene hun går. Hun går i barnehagen for å leke med andre barn, ikke fordi jeg trenger oppbevaringsplass. Minstjenta har ikke begynt enda, så hun er hjemme med meg alle dager.

Skrevet

Hvor gammel er storesøster/bror da?

Her i huset fikk storebror velge selv, han var tre år den gang.

Syns det var viktig at han ikke skulle føle at han ble jaga ut av huset når minsten kom hjem fra sykehuset, og han skulle få være hjemme og kose seg sammen med oss han også. Han valgte å være hjemme. Han har alltid vært en rolig, omsorgsfull og selvstendig gutt, så det var ikke problemer i det hele tatt.

Viktig at de eldre barna får være med på det hele!

Skrevet

Jeg hadde nok levert sent og hentet tidlig.

Skrevet

Jeg hadde eldste hjemme da jeg fikk nummer to, i de første seks månedene. Da ville han selv i barnehagen, var sprø av å gå hjemme med meg og baby, tiltross for at vi var i åpenbarnehage fra to uker etter fødselen, minst 4 dager i uka.

Hadde han fått barnehage plass før, så hadde han begynt før, men det var ikke så lett midt i året. Han er veldig sosial, og liker seg sammen med de andre barna. Vi flyttet etter nummer to kom, så det ble skifte av barnehage, men det var null problem.

Skrevet

Nei, storebror på nesten 5 år ville mye heller være i barnehagen med vennene sine og førskolegruppa enn å være hjemme med ammende mamma og skrikende baby. Og jeg skjønner ham godt, jeg hadde også valgt vennene i barnehagen! ;)

Skrevet

Dere som svarer SELVFØLGELIG, hva er grunnen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...