Gå til innhold

Student som sliter litt.. Noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemene mine er følgende:

- Trives ikke noe særlig i gruppen jeg jobber i. Jobber med folk som er mye yngre enn meg, som virker null interessert i meg og hva jeg har å bidra med. De tror de vet alt best selv, og bruker sjelden innspill jeg kommer med.

- Klarer ikke å motivere meg til å lese noe særlig, gjør bare det jeg må. Har barn og er så trøtt på kvelden når de er lagt at jeg ikke får gjort noe særlig.

Bortsett fra dette er det flere voksne i klassen jeg kommer godt overens med, kan gå i kantina med osv. Jeg trives godt på selve studiet sånn ellers, synes fagene er interessante, men disse tingene henger over meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke får lest pensum så har du kanskje ikke så mye gode forslag å komme med?

Hvis dette var meg ville jeg vurdert å bytte gruppe, finne andre som jeg "bonder" bedre med. Eller bite i gresset og komme i gang med lesingen, slik at du ihvertfall vet hva du snakker om...?

Skrevet

Noen som kjenner seg igjen?

Skrevet

Jeg leser pensum til gruppearbeidet da, og gjør det jeg skal. Det er resten av fagene jeg sliter litt med å lese til, for det går så mye tid til gruppearbeidet.

HI

Skrevet

Synes det er litt pinlig å be om å bytte gruppe..

HI

Skrevet

Du kunne jo fokusert på andre ting, sånne ting som får deg litt ovenpå.

Men det høres nå ut som om du er ganske sliten. God nattesøvn og en god helg uten for mye styr, så håper jeg du er litt bedre stemt videre. Lykke til HI! Det er ikke lett å omgås ungdommer kun, de er helt på en annen planet enn oss "voksne".

En venninne av meg sleit med det samme, men de endte som regel opp med å dele inn gruppa slik at de "gamlingene" som tok fagene kom på samme gruppe.

Skrevet

Fokusert på hva da?:) Merker det er litt tungt å være student igjen, uvant rett og slett.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...