Gå til innhold

10 dager over termin! Nå blir jeg gal snart!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kooooom uuuuuuuuuuuut!!

Begynner å bli noe frustrert nå...... Ikke antydning til fødsel en gang, så jeg skal vel være gravid til evig tid!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om å bli satt i gang. Det kan være farlig å gå for langt over.

Skrevet

Du blir vel satt i gang uansett om du går 14 dager over tiden så om 4 dager er du ihvertfall mamma tenk på det.

Lykke til

Skrevet

Desverre er det slik at dersom alt er bra med mor og barn (og det blir dokumentert med ultralyd, CTG, urinsjekk, blodprøver osv), så er det ikke slik at de bare setter en igang! Var på kontroll igår, og alt var fint.

Men, snart så kommer bebisen vel... Bare kjedelig å gå så mye over og ikke kjenne antydning til fødsel en gang. Frister ikke å bli satt igang heller, når livmormunnen knapt er moden osv...

*Gi meg tålmooodighet*

HI

Skrevet

Svaret øverst var til første anonym som sa det var farlig å gå så lenge over.

HI

Skrevet

min første ble født 10 dager etter termin... vide et tonn, hadde ligget for trangt og fikk nakkeskade som det tok et år å rette på, endte i hastekeisernsnitt fordi hun var for stor... var jeg deg ville jeg "stått på krava" og ikke gått en dag til over. Risikoen øker betraktelig for hver dag som går. ikke meningen å skremme deg, men har venninner med dårlig erfaring. En av dem tok med kjetting og hengelås og truet med å låse se fast til sykehuset hvis de ikke satt i gang...det funka det...

Skrevet

Jeg fødte jenta mi 14 daget over termin (16 dager over mens termin) så skjønner godt hvordan du har det!

Jeg måtte settes igang selv om jeg ikke var moden i det hele tatt. Men det gikk kjempebra,5 timer etter jeg fikk satt inn modningstablett var hun ute! Og ikke var hun spesielt stor heller,3580 gram. Ingen mèn av å ligge så lenge i magen,veldig tørr i huden eneste :-)

Ei venninne av meg ble satt igang på samme dag som meg,13 dager over termin. Med henne tok det 3 timer,og gutten var nærmere 3400 gram. Ingen problemer med han heller:-)

Selv om jeg er enig i det at folk i dette landet kan risikere å gå altfor lenge over termin,og at det ikke nødvendigvis alltid er det beste, så trenger det ikke bli en fæl igangsatt fødsel med enorme babyer og problemer i ettertid. Jeg leste heldigvis ingenting om igangsatte fødsler før min egen,da tror jeg at jeg hadde fått helt hetta. Folk henger seg så mye opp i de de har hørt om der det har vært stor baby,komplikasjoner etc, og forteller ikke om de gangene alt går "etter boka". Prøv å slappe av de siste dagene,babyen kommer fort nok,tro meg ;-)

Lykke til,snart er du mamma! :-)

Skrevet

Jeg fødte jenta mi 14 daget over termin (16 dager over mens termin) så skjønner godt hvordan du har det!

Jeg måtte settes igang selv om jeg ikke var moden i det hele tatt. Men det gikk kjempebra,5 timer etter jeg fikk satt inn modningstablett var hun ute! Og ikke var hun spesielt stor heller,3580 gram. Ingen mèn av å ligge så lenge i magen,veldig tørr i huden eneste :-)

Ei venninne av meg ble satt igang på samme dag som meg,13 dager over termin. Med henne tok det 3 timer,og gutten var nærmere 3400 gram. Ingen problemer med han heller:-)

Selv om jeg er enig i det at folk i dette landet kan risikere å gå altfor lenge over termin,og at det ikke nødvendigvis alltid er det beste, så trenger det ikke bli en fæl igangsatt fødsel med enorme babyer og problemer i ettertid. Jeg leste heldigvis ingenting om igangsatte fødsler før min egen,da tror jeg at jeg hadde fått helt hetta. Folk henger seg så mye opp i de de har hørt om der det har vært stor baby,komplikasjoner etc, og forteller ikke om de gangene alt går "etter boka". Prøv å slappe av de siste dagene,babyen kommer fort nok,tro meg ;-)

Lykke til,snart er du mamma! :-)

Skrevet

Høres veldig kjent ut... uff, jeg trodde sønnen min skulle bli der inne for alltid. Jeg fantes heller ikke moden, ble satt igang etter 12 dager og da var han ute etter 19 timer.

Håper du snart kommer igang av deg selv! lykke til!

Skrevet

Takk for et par positive svar :) Jeg har jo blitt grundig undersøkt med UL og alt, så jeg har tro på at alt står bra til inni der. Dette er heller ingen kjempebaby ;) Satser på at han er ute i løpet av helga!

HI

Skrevet

Det kan være vanskelig å få til igangsetting nå i helgen pga mindre personale.

Men mandag hadde jeg virkelig stått på kravene og krevd igangsetting umiddelbart..

Skrevet

Vil bare si at "antydning til fødsel" får man sjelden før det faktisk ER fødsel... ;))

Du er nå så nær som du aldri før har vært !!

Gå på kino eller restaurant el.l. som du ikke får gjort før lenge etter fødsel neste gang! Ta deg lange bad eller dusj leeenge. Ta ansiktsmaske og/eller manikyr. Og prøv å sov både her og der ;)

Lykke til!!

Skrevet

Jeg gikk 12 dager over, og der var ikke ett eneste tegn før 11. dagen :)

Jeg vet godt hvor seige de dagene der er, spesielt om en har litt plager slik jeg hadde - bekkenløsning og vinterføre ute... KJEDELIG var det....

Skrevet

Vil bare si at igangsetting trenger ikke å være såå fælt.

Jeg ble satt i gang 10 dager over termin. Var ikke moden i hele tatt, men de ville sette meg i gang pga lite fostervann.

Fikk første modningspille kl 12 på dagen og skulle få en til kl 18. Den fikk jeg aldri fordi jeg hadfde begynt å få sammentrekninger. Kjente ikke så mye til det selv enda da, men det tok seg opp utover kvelden og natta. Gullet mitt ble født litt før halv sju på morgenen.

Ingen smertestillende bortsett fra lystgass, men ser i ettertid at jeg burde bedt om epidural siden endel igangsatte fødsler ender i hastesnitt.

Alt i alt syns jeg det gikk veldig fint, var førstegangsfødende og ingenting å sammenligne med da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...