Gå til innhold

Hvor mange bruker skammekrok/timeout?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig så mange som det virker som her?

Ingen diskusjon her, kun håndoppprekning på om du bruker/ ikke bruker disse sraffene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker det på begge barna,og det fungerer utmerket :)

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

bruker naughty corner paa begge mine om det trengs. oftest er en advarsel nok. De er 4 (snart) og 2 1/2

Skrevet

Jeg bruker time-out på barna mine. De er 2 og 4 år

Skrevet

Avstraffelse er jo forbudt nå, så det tør ikke jeg!

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn. Ikke brukt det på noen av mine 5 barn, og de klarer seg utmerket. Bruker det ikke på bikkja engang...

Skrevet

Bruker noe lignende, tenkekrakk kalles det her.

Skrevet

Nei, det er faktisk ikke avstraffelse hvis det gjøres rett, har man klare kjøreregler for bruken og holder disse og innenfor rimelighetens grenser så er det helt ok. Det er ingen steder det står at man ikke har lov til å oppdra barna, time out er en mild form for disiplin vil jeg si, hvis gjort riktig. Dvs fast sted, ikke rom eller seng, 1minutt pr leveår og aldri for å ydmyke barnet eller for at den voksne skal få ro og fred. Det skal gi barnet og den voksne tid til å kjøle seg litt ned, tenke litt og så skal man ta en prat når timeouten er over.

 

Skrevet

Legger til at jeg synes man skal vente til barna kan forstå, rundt 3års alderen, liten vits før den alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...