Gå til innhold

Kan noen se hìt? Ang kreft....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en søster som har en stor føflekk på brystkassen sin. Den er over 1 cm i diameter, veldig hakkete, og har mange svarte prikker inni. Hun skjekket denne føflekken for snart 1 år siden, og de sa at det er ingenting å bekymre seg over, men den ser helt grusom ut, rett og slett..

Men søsteren min er ikke bekymret i det hele tatt... Hadde dere gjort noe med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så mye du kan gjøre annet enn å snakke med søstern din igjen. Kanskje anmode henne om å få en annen lege til å se på den, eller evt. få en henvisning til hudlege.

Hadde jeg gjort noe med en slik fø-flekk?? Ja, det hadde jeg. Særlig hvis den hadde forandret seg siden sist jeg var hos legen og fikk beskjed om at den ikke var noe å bekymre seg over.

Skrevet

Ville ha sjekket den igjen, hvis den vokser, klør, bkør eller forandrer farge.

Det er ikke alle føflekker som ser farlige ut som faktisk er farlige. Prøv å google seborrisk keratose f.eks. Ser fæl ut, men er ufarlig.

Skrevet

Mannen min har ryggen full av stygge føflekker. Både store og asymetriske. Han har også fått beskjed om at de ikke er noe å bekymre seg over nå, men at vi skal følge med de og om de forandrer seg så må vi bestille ny time.

Om søsteren din ikke bekymrer seg så mye så er det vel egentlig ikke all verden du kan gjøre. Kanskje be henne følge med på føflekken og ta kontakt med legen dersom den endrer seg.

Skrevet

Den ville jeg ha fjernet, selvom legen ikke ser tegn til kreft i den NÅ, kan den utvikle seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...