Gå til innhold

Barna hjemme i ferien?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lærer og har to barnehagebarn. Barna er relativt små og det er en slitsom tid, får man si. Nå starter altså høstferien, hurra! Jeg har tenkt å holde dem hjemme siste fredagen i ferien, men føler litt dårlig samvittighet på ikke å ta dem ut mer. Å ha begge hjemme alene en hel dag er mildt sagt stress, men sånn er det jo. Kjenner det hadde vært godt å få unna litt jobb, klippe seg, vaske hus, gjøre ærender og kanskje kose seg litt også. Uten barn.

Jeg er ikke ute etter å rettferdiggjøre dette, men tenker jo på hva de ansatte i bhg kanskje tenker om meg og sånn... Hva gjør andre lærere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan du ikke ha dem litt korte dager i barnehagen da? så blir det kosligst mulig for alle tre. :)

Skrevet

Joda, det skulle jeg nok uansett, men føler på at de burde ha ferie og...

Skrevet

se hva du orker. ta de første dagene for deg selv og gjør ting du har lyst til.

 

også ser du hvordan overskuddet ditt blir. om du føler deg utvilt og tilfreds så får du sikker energi til å finne på noe koselig med barna og da blir det ikke så slitsomt heller.

 

bare ikke gidd å få dårlig samvitighet for de dagene du er hjemme og gjør andre ting en barn. det er jo flust av folk som ikke har høstferie en gang ;)

Skrevet

Hadde nok hatt de hjemme mer enn en dag... Hadde nok tatt en dag eller to for meg selv, men hatt de hjemme resten. Men du må føle på hva du selv vil/orker, og du må ikke ha dårlig samvittighet

Skrevet

Hvorfor dårlig samvittighet? Hvor står det skrevet at en mamma skal utslette seg selv for å være en god mamma?

Du blir sikkert mye hyggeligere og uthvilt av noen dager til å gjøre alt det du ramser opp - og så kan du ha barna hjemme og kose dere sammen den siste feriedagen.

Det er vi selv som pålegger oss masse dumme regler for hva som er "best" - barna har det sikkert flott i bhg.

Skrevet

Jeg har fri selv jeg, men kommer til å ha barna på sfo og barnehagen for det. Hvorfor? Jo fordi der har de andre barn de kan leke med. De kommer seg også ut blant andre og får tilfredstilt trangen de har til å herje rundt hehe.,,

Kunne hatt dem hjemme, men jeg planlegger å vaske hus, male, lese til eksamen som er rett rundt hjørnet osv. Kan ikke si jeg har dårlig samvittighet nei... Men blir nok korte dager for dem og kommer ikke til å dra dem opp kl 06.30...

De hadde nok koset seg hjemme også, men siden jeg skal holde på mye inne, ser jeg at de har godt av å være i bhage/sfo noen timer...

Skrevet

Jeg syns du er kjempeheldig som har fri hele høstferien. Jeg har ett skolebarn og ett barnehagebarn, og skulle så gjerne hatt fri med begge to, ihvertfall noen dager i høstferien. Men jeg fikk ikke fri en eneste dag i neste uke, var ikke muligheter for det. Men du gjør jo det som er best for dere, jeg vet bare at jeg ville hatt de hjemme mer enn en dag.

Skrevet

Jeg er ikke lærer selv, men min mann er det. Høstferien er ikke riktig enda for vår del, men jeg har gitt beskjed om at han skal være i barnehagen mandag, tirsdag, onsdag, samt hjemme torsdag og fredag. Mannen min jobber MYE. Hver kveld fra gutten vår er i seng klokka 19 sitter han å planlegger og retter prøver til 22-23. HVER eneste kveld. Jeg unner han så absolutt noen dager for seg selv. Har også planer om å få gjort unna litt forefallende arbeid i huset. Hadde han sagt han ville vært alene hele uken hadde jeg sagt det var greit. Men han ville gjerne kose seg med mini et par dager.

 

Jeg har selv avspasert en dag i ny og ne hvor jeg bare tar fri. Det er deilig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...