tante grusom master of law Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 Er det høst/vår-dress eller vinterdress? Eller noe annet?
tante grusom master of law Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2010 Aha! Takk skal du ha. Det var det jeg mistenkte.
Gemini7 Skrevet 1. oktober 2010 #4 Skrevet 1. oktober 2010 Ikke så enkelt, gitt! jeg trodde også parkdress passet ovennevnte definisjon, inntil jeg googlet parkdress for å finne en egnet jeg kunne kjøpe, og jeg også da fikk masse treff på vinterdress. "Test av parkdresser" sto det i enkelte linker, men klikket jeg på dem var det altså der vinterdresser det dreide seg om. Jeg laget derfor et maken innlegg med ditt om nettopp dette litt lenger ned her Så jeg har måttet konkludere med- på bakgrunn av min funn og svar i den andre tråden- at parkdress rett og slett er en dress til å leke ute med, uanhengig av om den er tykk eller tynn! Er du på utkikk etter dress barnet skal ha ute i barnehagen nå i overgangsfasen kan jeg anbefale Reflex sin vår-/høstdress, den er nå på salg på Barnas Hus til 399,-, og i følge dama i butikken kom nå Reflex bedre ut enn reima i test! Den har et litt tynnere for, så er ikke så varm som vinterdressene og med ytterstoff i bevernylon.
Gemini7 Skrevet 1. oktober 2010 #5 Skrevet 1. oktober 2010 http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article504448.ece Dette er f.eks første treff om man googler parkdress: "Test av parkdresser for barn: Stor test av vinterdresser"
tante grusom master of law Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2010 Takk for svar gemini. Det var pga googlingen som jeg ble usikker. Kom jo opp både vinter- og andre dresser om hverandre. Kanskje parkdress er et samlebegrep for alle dresser? Det virker i hvert fall ikke være noe entydig svar.
Ksenia & Anjem Skrevet 1. oktober 2010 #7 Skrevet 1. oktober 2010 En parkdress er en tynn dress uten for. Men det er mange som bruker dette ordet i hytt og pine..Mange sier parkdress til vinterdress også. Men sånn opprinnelig mener jeg det jeg sier stemmer
Ksenia & Anjem Skrevet 1. oktober 2010 #8 Skrevet 1. oktober 2010 Reflex er hvertfall IKKE bedre enn Reima sin..det er bare tull hvertfall...Reflex sin dress er klam og ungene blir fort svette..Dressen puster ikke. Det mange IKKE har fått med seg er at i årets test sendt Reima inn noen uferdige prøvestoffer, derfor kom den så dårlig ut i testen. Reima har jo vunnet samtlige av parkdress testen gjennom mange år.
jippiii Skrevet 1. oktober 2010 #9 Skrevet 1. oktober 2010 Både i 2009 og 2008 kom Coop friends sin dress best ut i test, ikke reima, bare til opplysning Maria og Philip:-) som det også står i foreldre og barn vet reina veldig godt når denne testen er hvert år, men er enig der, at i år kom den for dårlig ut i forhold til hvor bra den er!
Ksenia & Anjem Skrevet 1. oktober 2010 #10 Skrevet 1. oktober 2010 Ja men Reima var ikke langt unna..Grunnen til at Coop dressen vant var vel pga den rimelige prisen. Når det gjelder komfort og bevegelighet, er det nok ingen som slår Reima sine dresser. Rart de aldri tester om hvordan dressene er med tanke på dette
jippiii Skrevet 1. oktober 2010 #11 Skrevet 1. oktober 2010 Var faktisk mer vanntett også enn reima sin, gjorde det best på det meste, så prisen var bare et pluss! Hadde aldri trodd det selv, og hadde aldri vurdert den dressen før det! Men ingen dress er nok så myk og god som reima sin!
Gemini7 Skrevet 1. oktober 2010 #12 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg kan hverken bekrefte eller avkrefte om ungene blir klamme i reflex-dress, for jenta mi har bare brukt den noen dager i bhg hittil. Men det jeg kan si er at jeg gjorde grundig research på nettet før jeg handlet og i flere foreldreforum svarte folk at de var fornøyde med Reflex-dressen, på spørsmål om hvilken dress de anbefalte. Ingen var misfornøyd med den. Reima har jo liksom hatt 1.plassen i mange år, men årets modell skuffet. Hvorvidt de sendte inn uferdige prøvestoffer til en kvalitetstest kan vel de færreste av oss vite. Men på generelt grunnlag må man si det høres høyst tvilsomt ut. De vet jo selvsagt at deres ry avhenger av testene som alle foreldre leser, så de sendre jo ikke inn "kladden" da. Nå har det jo spredt seg en holdning etter høstens test at reima kanskje ikke er så topp likevel- som sagt sa dama i butikken til meg at "nå kommer jo reflex bedre ut enn Reima også". Testen er her, og både H&M og COOP sine dresser får bedre score enn reima her (vinterdresser altså): http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article611937.ece selv har jeg reima tec vinterdress fra i fjor til snuppa til vinteren, så den kom vel litt bedre ut enn årets mod ihvertfall:) Men so far virker Reflex-dressen mer enn bra nok for høstsesongen, og det er jo ikke så lang periode de bruker overgangsdressene heller. Pris er jo også en aldri så liten faktor oppi dette. Gidder ikke bruke 1100 kr på høstdress når man kan få en bra en til 399. Og når den billige dressen har godt ord på seg så føles det enda bedre Maria & Philip er den første jeg ser som har noe negativt å si om denne dressen, for the record
Mrs. Bouquet Skrevet 1. oktober 2010 #13 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg tørr påstå at parkdress er betegnelsen på en dress laget for barn beregnet å leke i. Hvilken årstid den er laget for har ikke noe å si. Man sier gjerne vinterdress for å markere at den er foret og varmere enn parkdressene man bruke de varmere årstidene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå