Gå til innhold

Hvordan er det å få barn i juli?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp bestemt oss for å prøve på nr. 2, og denne måneden klaffet det ikke..

Det vil si at hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid kommende pp vil terminen bli i juli.

Har egentlig alltid tenkt at juli er den eneste måneden jeg ikke kunne tenkt meg å fått barn i, ettersom dette er midt i sommerferien og det vil bli vanskelig å få avlastning til nr. 1. Det er også veldig varmt, - barnet vil fylle året utenfor skolesesong osv..

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, har aldri tenkt sånn taktisk på det. Men det er klart at det å ha bursdag midt i juli gjør jo at gutten vår ikke får feiret med slekta (alle reiser utenlands) og noen venner er alltids borte på ferie. Men vi fikk til en heidundrandes hagefest i år, i finværet.

Men å få en baby i juli var kjempefint! Så utrolig deilig å ha noen måneder på seg før man må pakke på de fullt av vinterklær. Kan være mye ute og nyte sommeren, mens baby ligger i vogna. Synes juli var en perfekt måned å få en baby på :)

Skrevet

Vet om ei som synes det var dumt i juli. Fastlegen hadde ferie, måtte få vikar der. Det var stengt i bhg, og med en veldig aktiv 2,5 åring i hus og sliten høygravid, var det ikke noe særlig..hehe.. så vet de ville gjort det annerledes en annen gang.. Også sikkert tungt hvis det er en varm sommer (men det skjer jo aldri)

Jeg har selv bursdag når det er sommerferie, og det var litt kjedelig å aldri få feiret på skolen, men ikke noe krise :-)

Skrevet

Perfekt i forhold til barnehageoppstart!

Skrevet

Helt ærlig? Jeg ville aldri valgt å få barn i juli om jeg skulle velge selv. Har barn født i juni og august, og synes ikke dette var helt optimalt heller, men juli (og desember) må være "verstingene". Altså, å få barn er jo det viktigste, at de er friske og har det bra osv, men om en først kan velge til en viss grad ville jeg styrt unna juli.

Grunnene er mange. Mye fordi det er kjedelig for barnet selv at "alle" er bortreist når det har bursdag siden folk flest har ferie i juli. For ens egen del er det sykt varmt være høygravid i juli, ting som renselse, ammeinnlegg osv blir bare enda eklere og mer ubehagelig når det er kjempevarmt og svetten siler fra før av, blir ikke bedre av å nettopp ha født. I tillegg følte i hvertfall ikke jeg meg særlig vel i sommerklær heller med dissende nettopp-født-deigmage. Joda, fint å ikke måtte kle mye på babyen og gå turer, men så kommer dette med at nettene blir for varme, solen steiker og man har dilemmaet med sol ned i vognen, ikke bruke teppe, få parasollen til å sitte osv, man sitter enda mer med puppen ute enn normalt fordi det er varmt og babyen tørst i tillegg til sulten osv.

Om jeg var deg ville jeg heller satset på sent i august eller september/oktober.

Skrevet

Noen gode poeng, men jeg MÅ bare uttale meg litt mer.... Vi er ikke i Sudan her, babyer har det fint i norske sommertemperaturer, og hvor ofte sitter vi og svetter i skyggen i løpet av en norsk sommer egentlig?

Skrevet

Det var varmt, hehe :P

Men ellers var det greit, perfekt i forhold til barnehagestart ja! :)

Skrevet

Det er to mnd. i året som ikke passer like bra og få barn i som i de andre mnd. Og det er JULI og DESEMBER. Jeg har klart å få mine barn i disse mnd.

Juli barnet er nå 15 år og syntes alltid det var kjipt å ikke kunne feire burdsdagen når han faktisk hadde den. Han har alltid vært nødt til å feire den før eller etter. Kjipt å ha bursdag i desember også. Alle gavene kommer med få dagers mellomrom. Desemberbarnet mitt har burdsdag i romjula og vil alltid få årets gaver med noen dagers mellomrom og vil alltid var yngst og sist ute med de viktige tingene som å bli 18, få lappen osv. osv.

Skrevet

Jeg var glad til jeg fikk barn i det hele tatt, og har ikke bekymra meg over når på året de var født. Jenta mi er født i begynnelsen av august (var NESTEN julibarn). Det jeg merka var at det var lite bemanning på fødeavd. på grunn av ferie, og legen min var på ferie, slik at det ble å løpe rundt til vikarer på slutten av svangerskapet. Så det var litt sånne irritasjonsmomenter rundt graviditet og fødsel.

Bursdag må feires på helt "skeive" tidspunkter, enten før sommerferien eller etter. Uansett blir det ukevis i avstand fra selve bursdagen.

Men ellers har jeg ingen motforestillinger mot julibarn, man godtar jo ting slik de en gang er blitt, og det viktigste er vel at barnet kommer. Lykke til!

Skrevet

Mai er en kjempeflott mnd å få barn i:) Jeg fikk min i begynnelsen av mai, hadde termin i midten av juli, men glad det ble mai istedetfor. Selv om jeg godt kunne vært foruten at hun var prematur (det kunne forsåvidt hun også, slippe alt det vonde), skulle heller hatt termin i mai.

Skrevet

jeg har julibarn. Aldri tenkt at det var ett problem. mitt barn ble født i begynnelsen av juli og jeg var bare lykkelig for å bli ferdig og slippe å gå høygravid gjennom hele sommeren. Kunne dra ut på trilletur med en gang. Har bare gode erfaringer. Og bursdagsselskapet bruker vi å ha etter sommerferien.

Skrevet

Det var varmt! Helt herlig å få skatten, men vi tilbragte mye tid inne de første ukene.

Supert i forhold til barnehagestarten da..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...