Gå til innhold

Flere som har blitt "festbremser" etter de fikk barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg fikk barn for litt over ett år siden så har jeg bare vært på fest en gang og såvidt drukket alkohol. Når det er snakk om fest så vil jeg gjerne, men når det nærmer seg så merker jeg at jeg har mindre og mindre lyst...Jeg liker heller ikke å kaste bort en dag på å føle meg dårlig. Før så takket jeg aldri nei til en fest og likte godt å ta noen øl eller kose meg med vin, nå drikker jeg stort sett bare alkoholfritt....Tenk at det går an å bli så kjedelig ;) hadde jeg aldri trodd.

Nei, nå får jeg ta meg sammen og "bli klar" til å være litt sosial i kveld!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ganske vanlig, og har selv gått i den fellen ;)

Nå er mine gutter større, og jeg går gjerne ut en tur hvis sjansen byr seg, men jeg var lenge som deg.

Så lenge du ikke ammer så syns jeg det er lurt å lufte seg litt innimellom.

Skrevet

Synes det er kjekt med en fest, men med dagen-derpå i tankene så begrenser det seg litt.

I dag kommer mamma og skal sitte barnevakt m/overnatting så da får jeg kanskje litt avlastning i morgen tidlig. Så i kveld blir det nok mer enn ett glass vin:)

Skrevet

Jepp, har tatt til fornuften og drikker mye mindre enn før (det stopper seg automatisk etter 3-4 glass vin.). Folk får bare synes jeg er litt kjedeligere, men jeg har det TOPP etter jeg ble mamma og savner ikke flatfylla i det hele tatt :)

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg ;) Jeg og trives utrolig godt som mamma og har helt klart fått andre ting som er viktigere enn fest og moro - det hadde uansett roet seg litt før jeg ble gravid, så ingen brå overgang heller, men det gikk fra litt til ingen ting. Så jeg får prøve å være litt sosial i kveld og prøve å kose meg med å gjøre meg klar (å finne klær - hjelp!) og sminke og style hår :) og prøve å drikke noe annet enn munkholm, he he.

Skrevet

Når jeg fikk barn så vokste jeg fra resten av gjengen nesten over natta. Mens de andre ville ut og drikke, og gjerne tok seg et glass midt i uka til og med, så satt jeg hjemme og ville ikke ut og så ikke poenget i å ta så mye som et halvt glass en gang.

Jeg var 21 når jeg fikk sønnen min, og var først til å få barn av vennene, så det ble jo litt til at jeg ble asosial i forhold til dem siden de stort sett ville ut å drikk i helgene, eller stort sett bare ville møtes om kveldene når jeg var utslitt. Men sånn er det når en får barn i ung alder. En sklir fort fra resten.

Nå kan jeg ikke fatte hvorfor folk går ut for å feste i det hele tatt. Det er jo det samme som skjer gang på gang. De drikker seg halvfulle på vors, betaler dyrt for å komme inn på et utested, drikker seg stupfulle og kommer seg på mystisk vis hjem, og dagen etter våkner de dårlige med en fylleangst som ikke er til å tro.

Det var ihvertfall ikke noe annet som skjedde i min ville ungdom, så jeg har faktisk sagt at jeg ikke gidder å feste mer. Tar heller et glass vin og to i helgene sammen med mannen eller i andre rolige sammenkomster. Er fremdeles den eneste utenom en som har barn i den "gamle gjengen".

Skrevet

Jeg snakker overhode ikke om flatfylla, men det er lett å gå i den fellen at man isolerer seg, og melder seg helt ut pga barna.

Da er det lett for at venner forsvinner...

Skrevet

Jeg klarer meg helt fint uten å feste ofte :o) Det har både med alder å gjøre, og at jeg har tre unger. Dessuten syns jeg drita fulle folk er altfor slitsomme.

Skrevet

Ja, men det ga seg i det øyeblikket yngste var 2 år og eldste 3,5 år, og jeg sluttet å amme yngstejenta.

Nå liker jeg godt å ta en fest og gå ut, og jeg er 32 år så jeg vet ikke hvor alder kommer inn;)

Forbinder forresten ikke fest eller det å gå ut med å være drita full, faktisk ganske sjeldent jeg ser folk som er overstadig drita. (Trikset er kanskje å unngå kebab- og taxikøen og Karl Johan her i Oslo).

Skrevet

Jeg var det leeenge, frem til minste var rundt 1,5 år :)

Da hadde jeg vært sånn siden eldste ble født, altså i ca 3,5 år.

Nå derimot synes jeg det er kjempe deilig å pynte meg skikkelig å ta en tur ut med jentene eller som par.

Drikker meg aldri drita, er selvfølgelig full og morsom, men ikke slik at jeg er skikkelig dårlig dagen etter eller ikke husker hele kvelden..

Lov å ha det gøy selv om man har blitt mamma, og jeg tror det er viktig å fortsette med sånt man syntes var gøy før også.

Skrevet

Ja, jeg har blitt ei kjedelig husmor. Er nesten aldri på noe lenger - kun julebord, evt. bryllup og rund-dager hos venner. Slik har det vært siden jeg ble gravid med første barnet, nå er hun skolejente og har en som snart er fire i tillegg.

Får ta det igjen når barna flytter ut:)

Skrevet

Næh.. ;)

Hehe, joda. Selvfølgelig har det jo blitt mindre drikking, men jeg synes det er kjempegøy å ta meg ei skikkelig rølpefest en gang iblant, like mye som jeg liker å sitte hjemme på en lørdag. =)

Utrolig greit å komme seg ut og oppleve noe annet enn husets fire vegger!

Skrevet

Huff, ja.. Jeg er 24 år, og ser overhodet ikke poenget med å drikke seg full lenger..! Tenker at det går over når jenta mi blir større.

Men jeg tar meg gjerne et glass vin for kosens skyld om kveldene! :)

Skrevet

Nei, eg har ikkje blitt festbrems etter at eg fekk barn. Har alltid vore det...

Men var skikkeleg flink og arrangerte singstar&cider her for nokre veker sidan. Første gong eg har vore på ein snurr sidan eldste var 8 mnd (no er han 5 år). Men har det jo moro med vener i festleg lag utan å drikke då.

Skrevet

jeg har hatt noen år der jeg ikke har drukket noe... men nå er yngste 2 år og jeg denne våren/sommeren vært på reunion, blåtur med jobben, en konsert og på nabofest....

men det skal jo da sies at jeg drikker jo ikke mye og blir skikkelig drita. blir litt små full kanskje men klarer helt fint å stå opp kl 8 dagen etterpå og være i helt fin form..;)

ser ikke noe galt i det. men selvsagt så skjer det ikke hver helg.. ikke engang i mnd engang....

Skrevet

Jeg syns det egentlig er helt ok at man er mindre festelysten etter barn. Er sånn selv. Mer sliten osv.

Og etter jeg fikk barna tåler jeg ikke alkohol. Ikke sånn at jeg blir fort full (det gjør jeg ikke), men sånn at jeg er ekstremt dårlig ekstremt lenge etterpå. Også kun etter 1-2 glass vin. Og det er ikke verdt å være nede for telling med intens hodepine + oppkast i et døgn bare for litt vin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...