mai mammaen til to Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 hvor lenge må man regne med at de blir værende? og når kan jeg regne med at søsteren får det? vi skal på ferie om tre uker..... så da MÅ de være friske. har gledet oss til denne sydenturen snart ett år nå.......hehe..
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 1. oktober 2010 #2 Skrevet 1. oktober 2010 Det har vi også... 3 åringen begynte å få prikker på mandag, og er idag på det verste hittil. Har nesten ikke sovet i natt, slitsomt både for liten og stor!! Var frem til igår ettermiddag i ganske grei form, men nå er gutten sliten, vil ikke ha mat og sitter bare stille i sofaen og ser på tv. Det kommer nye prikker hele tida. Hadde håpet å sende ham i bhg på mandag, men nå tviler jeg på at han er frisk nok til da. Håper bare at vesla på 4,5 mnd ikke blir smittet i denne runden, orker ikke enda en runde med søvnløse netter. Men hvis hun ikke blir smitta er det et mirakel... Det sies at de er smittefarlige et par dager før utslettet bryter ut og helt til alle utslettene er tørket ut, og at det tar 10-21 dager fra man blir smittet til sykdommen bryter ut. Så hvis du regner med at barnet ditt er smittefarlig i ca 7 dager til, vil vel søsteren evt bli syk om 7-28 dager. Jeg skal krysse fingrene for at hun blir syk ganske fort, slik at hun er frisk til dere skal til syden!!! Dere må ha god bedring!!
mai mammaen til to Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2010 takk for det.. ja håper hun får det fort. de lå jo under samme dyne i sengen vår i går og forgårs om kvelden og de bader jo sammen så da må hun vel få det. de susser og klemmer mye og. men hvordan er det det smitter? er det ved direkte kontakt med blemmene? eller bare ved at man er i nærkontakt? får litt små panikk for den reisen vår ja.. drar om tre uker... hmmm...
mai mammaen til to Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2010 foreløbig har han rundt 20 prikker. noen på halen og nakken, magen og nede ved bleie kanten... men ser det er antydning til flere små prikker på magen så det kommer vel flere tenker jeg...
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 1. oktober 2010 #5 Skrevet 1. oktober 2010 Det kan smitte både gjennom lufta (fjerndråpesmitte) og ved direkte berøring. De er jo smittsomme allerede to dager før utslettet bryter ut også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå