Gå til innhold

Er liggende mål veldig ulikt stående?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna ville måle seg i går og stilte seg inntil veggen med bok på hode osv. Vi målte opp og resultatene ser veldig riktige ut. To av dem har nemlig vært på legevakten ganske nylig av ymse grunner, og målene vi fikk samsvarte med målene på den skikkelige måleren de hadde på venteværelset der. Bare nevner det for å presisere at jeg tror vi måler temmelig korrekt hjemme ;-)

I hvertfall. I gangen har vi en kommode på nøyaktig 75 cm, og når vesla var akkurat 1 år, så var hun 2-3 cm kortere enn denne. På kontrollen ble hun målt liggende, og HS mente hun da var 75-75,5 cm lang. Jeg spurte om hun var sikker, og hun kontrollmålte, og joda vel 75 cm, helt sikkert. Jaja, tenkte jeg. Men nå målte vi vesla også i går, stående, og uansett hvordan vi vred og vente på det fikk vi henne ikke til å bli mer enn maks 75 cm, egentlig 74 cm og det stemmer med kommoden vår også som hun nå er nesten like høy som. Siden hun nå er 13,5 mnd og dermed burde vokst 1-2 cm siden sist kontroll og absolutt ikke krympet, så lurer jeg på om det rett og slett bare er veldig mye forskjell på liggende og stående måling? HS virker nemlig veldig sikker på sitt mål.

Ikke at dette egentlig spiller noen stor rolle altså, er vel mer nysgjerrig :-) Noen som husker når de begynner med stående målinger på helsestasjonen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...