Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 blir journalen din automatisk tilsendt din nye fastlege eller må dette ordnes med selv?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 Du må be om det, og det koster penger. Din gamle fastlege får ikke automatisk beskjed om hven du bytter til. Du kan også hente journalen selv, og frakte den til det nye legekontoret. Det valgte jeg, så jeg slapp å vente evigheter på postgangen.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 Får du den på cd eller i papirform da?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2010 #4 Skrevet 1. oktober 2010 Den gamle fastlegen får beskjed om hvilke pasienter han/hun har mistet siden sist, men ikke hvem de har skiftet til. Det enkleste er å be den nye fastlegen innhente journalen fra den forrige legen, om nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2010 #5 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg fikk en stor konvolutt som var plombert så ingen skulle kunne lese i den, og kjørte direkte over til den nye legen med den. Det kostet 75kr. Det tar de for papirgebyr/arbeid med å printe ut. De sender ikke elektronisk, og jeg var meget overrasket over at de ikke kunne sende den som cd. Det vil da si at den nye legen må gå gjennom alle arkene og skrive det inn på sin pc igjen. Litt av et arbeid ja... Jeg følte det var bedre å hente den selv, enn om jeg skulle risikere at den gikk tapt i posten.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2010 #6 Skrevet 1. oktober 2010 De har sekretærer som gjør slikt men her får du det på cd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå