Gå til innhold

Når man bytter fastlege..

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir journalen din automatisk tilsendt din nye fastlege eller må dette ordnes med selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må be om det, og det koster penger. Din gamle fastlege får ikke automatisk beskjed om hven du bytter til. Du kan også hente journalen selv, og frakte den til det nye legekontoret. Det valgte jeg, så jeg slapp å vente evigheter på postgangen.

Skrevet

Får du den på cd eller i papirform da?

Skrevet

Den gamle fastlegen får beskjed om hvilke pasienter han/hun har mistet siden sist, men ikke hvem de har skiftet til. Det enkleste er å be den nye fastlegen innhente journalen fra den forrige legen, om nødvendig.

Skrevet

Jeg fikk en stor konvolutt som var plombert så ingen skulle kunne lese i den, og kjørte direkte over til den nye legen med den. Det kostet 75kr. Det tar de for papirgebyr/arbeid med å printe ut. De sender ikke elektronisk, og jeg var meget overrasket over at de ikke kunne sende den som cd. Det vil da si at den nye legen må gå gjennom alle arkene og skrive det inn på sin pc igjen. Litt av et arbeid ja... Jeg følte det var bedre å hente den selv, enn om jeg skulle risikere at den gikk tapt i posten.

Skrevet

De har sekretærer som gjør slikt ;) men her får du det på cd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...