Gå til innhold

Uff..Tror jeg vurderer å bare skippe hele bryllupet vårt...:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er forlovet, min samboer og jeg som jeg elsker av hele mitt hjerte!<3

Meeeen vet ikke om jeg orker å gifte meg altså..! Altså, ha bryllup!

Har vært i sååå mange bryllup nå, og det er så *same shit, same shit*

1. Kirke, nydelig brud, rørt far, rørt mann, sippe-sanger, blabla

2. fotografering

3. Middag og taler og snufs,snufs....Dansing og drikking..

Vil bare ha den ringen på fingen jeg!!! Vil liksom være gift! Men gidder ikke ha bryllup..og ikke alles oppmerksomhet.Herregud, jeg føler meg sær.

Er det mulig å gifte meg, kristent, uten å ha stort bryllup, fest osv???? Jeg er faktisk kristen, og vil gifte meg, sånnsett. Går det an at jeg bare har en nydelig brudekjole, og at kun meg om min mann gifter oss foran en prest, uten gjester, kun vitner??

Er det mulig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det mulig!

Bare å ringe presten og avtale tid det:)

Skrevet

Du kan ha en liten privat seremoni i en kirke. Du må ha forlovere men flere enn det trenger du ikke. Det er bare å la være å invitere og avtale med kun presten og forloverene det. Du trenger ikke å gjøre som alle andre. Det er ekteskapet som betyr noe, ikke bryllupet:)

Håper det blir som du ønsker det. Lykke til:)

Skrevet

Ja, det går fint ann. Dere trenger ikke ha den store festen hvis dere ikke har lyst. Bare ta en prat med presten i den menigheten dere sogner til så forklarer han eller hun hva dere må gjøre og hva dere kan velge å gjøre.

Om dere vil ha en undskyldning for å slippe selskapet kan dere reise bort og gifte dere i en sjømanskirke.

Skrevet

Jeg giftet meg med min kjære gjennom 6år i sommer, 14 august, vi planla det tidlig i sommer og var heldige med ledig kirke, hadde hvit kjole, ja brudekjole faktisk, men var bare oss to, mine to barn, svigerforedrene mine og besteforeldrene mine, samt min mann's bror og kone.. Så det går HELT fint å gifte seg i kirken på den måten. Vi var en liten tur innom fotografen, tok 6 bilder ;) etter vielsen hadde jeg smurt snitter så vi var 10 stykker hjemme på kaffe og kaker... så var det over og ringen var vel plassert der vi ville ha den ;) Lykke til med forberedelsene..

Skrevet

åå:-)) Høres perfekt ut for meg:) Sliter en del med sosial-fobi, så ett stort bryllup tror jeg bare ville ødelagt den store dagen for meg...

Vet om ei lita kirke vi kan gifte oss i:) Bare meg og mannen, ungene våre, forlovere, foreldre og søsken. Holder for oss:) Driter i gaver

Skrevet

En venninne av seg giftet seg spontant i kirken, men hun har en far som er prest da ;-)

Hvis dere har vielsesattesten (eller hva det nå heter) som gjør at dere kan gifte dere. Finner dere sikkert en prest som vil ta det spontant. Eller enda bedre kan dere dra på romantisk tur til en av sjønammskirkene og vie dere i 30 grader med påfølgende paraplydrinker :-)

Ingen som bestemmer at man Må ha stort bryllup og masse oppmerksomhet!

Skrevet

av meg og sjømannskirkene... mange leifer i dag... beklager

Skrevet

Det er deres dag og dere bestemmer hvor stort/lite dere vil ha det. Ha hver deres forlover feks og nærmeste slekt og venner om dere vil ha noen å dele dagen med. Trenger ikke å ha dett så avansert. Ev stikk utenlands og finn ei nydelig kirke, el en plass ute. Selv om man velger kirkebryllup, betyr ikke det at man må ha 100 gjester, band som spiller, kake på 5 etg osv.

Dersom jeg og sambo skal gifte oss blir det enten rådhuset el utlandet. Ev ha en fest senere m fam og venner uten fjas og mas. Der er vi enige, men knea må ha stivna på gubben tror jeg......etter 6 år forlovelse så beg ringen å bli litt slitt he he

Men masse masse lykke til uansett hvor stort/lite bryllup dere har. Så lenge dere er fornøyd - så er det det viktigste:-D

Skrevet

Klart det er mulig!

Flere av venninnene mine har gifta seg i kirken uten at noen visste det på forhånd. :-)

Selv dro jeg med meg brudekjolen på fly til Tyskland og gifta meg i en sjømannskirke der. Vi var 5 i bryllupet... En fantastisk opplevelse, der det å gifte seg var det sentrale, ikke alt det kommersielle som et "vanlig" bryllup her hjemme ofte er, med haugevis av gaver (man ikke absolutt trenger), og kostnader i 100-tusen kronersklassen. Mye bedre å bruke noen tusenlapper på å ta med forloverne utenlands! DA får man et bryllup som iallfall blir husket av andre enn bare brudeparet!

Skrevet

Det er litt kos å gi familie og venner et skikkelig bryllup, men selv orket vi ikke å være i sentrum for oppmerksomheten fra åtte om morgenen til klokka to om natta. Må innrømme det var litt økonomiske grunner også inne i bildet, til at vi tok det meget enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...