Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 sønnen min skal på utderning skjø. han blir snart 7 år. hvordan er det å leve med det?? får du medisiner for det? HI
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Så spennende da. Lykke til. Jeg sleit lenge da jeg ikke ble utredet før jeg var 17 år. Så gikk helt frem til da uten å få hjelp. Sleit på skolen, (konsentrasjon osv.) sosial angst tendenser som ble større og større, gjentatte depresjoner osv. Når jeg til slutt fikk konstantert ADD så begynte jeg først på concerta og ritalin kombinert. Det så ut til å fungere i starten, men så raste jeg ned i vekt å fikk selvmordstanker som endte opp i selvmordsforsøk. Veldig skremmende opplevelse... Dette er desværre en bivirkning av disse medisinene på unge mennesker.. Etterhvert prøvde vi ut Strattera, som er en veldig snill medisin (ikke sentralstimulerende) å denne funket utmerket!!! Jeg ble SÅ stabil (jeg gjentar, stabil, ikke flat) , (uten medisiner svingte jeg fra manisk lykkelig til helt ned i kjelleren hele tiden) Jeg begynte på skolen igjen, å det gikk SÅ mye bedre. Sluttet på medisinen når jeg ble gravid, å det går supert uten medisiner nå. Har mye med at jeg har blitt eldre, da mange vokser mye av add av seg. Hvordan er sønnen din? Det er SÅ viktig hvordan han blir håndtert, så hvis du vil så kan du fortelle litt hvordan han er, så kan jeg jo se om jeg kjenner noe igjen..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 tusen takk for svar!!!!! han er kjempeflink på skolen, var en av de første som lærte å lese og skrive, men klarer ikke å sitte stille!! han er veldig opptatt av at vi skal vite at han syntes vi er verdens beste foreldre, og han er rask til å dømme seg selv. er ar veldig aktiv, blir jo aldri sliten han er en tenker, kan gå lenge å tenke på problemer uten å si neo iom det, vi merker det bare på oppførselen hans. han har mange kompiser, men flyr litt fra gjeng til gjeng (har noen av de faste han leker mye meg) da han var ett år, sov han mellom 4-6 timer i døgnet, så han måtte ha hjelp til å sove HI
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #7 Skrevet 6. oktober 2010 Er det ikke adhd han har da? Jeg har add og sliter noe jævlig. Diagnosen ble satt alt for sent og gikk gjennom mange andre først som resluterte i skikkelig feilbehandlig og medesinering. Nå tørr jeg ikke å ta medesiner. Funger som "normalt" da. Men har ikke sjang til å fullføre skolen eller følge med i en diskusjon. Folk gidder nesten ikke å prate til meg så ille er det. jeg faller ut bestandig og sliter med å få med meg hva folk snakker om til tider. Forskjellen på ADD og ADHD er at jeg med add er i 100 inne i hode mitt. tankene går så fort at jeg henger ikke med. Utenpå er jeg rolig. Men ADHD er det utenpå kroppen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå