Gå til innhold

ang mat til muslimske barn i selskaper...

Anbefalte innlegg

Skrevet

de kan ikke spise svin, NOEN kan spise kylling/kalkun pølser selv om de ikke er halal-slaktet. de kan ikke spise gele, seig-menn geletopper eller noe annet med gelatin i og nå leste jeg at de ikke kan spise rød non-stop... er det noe mer man må ta hensyn til???? kan bli litt slitsomt å ta henyn til såååå mye. da jeg ba alle guttene i klassen til sønnen min, var det ingen av tulendingene som kom, men kommer til å be alle i år og, så da se hvor mange som kommer.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke man trenger å stresse seg ør på hva barna kan og ikke kan spise. Greit å ta noen hensyn, men som regel vet barna godt selv hva de får lov til å ikke, og hva ett barneselskap innebærer. Det jeg syns er det aller viktigste er å invitere alle uansett, og ikke utelate noen få. Barn plukker opp slike ting fort og det er trist. Selv om de ikke kommer, ikke får lov av foreldrene å komme, syns jeg det er viktig at de iallefall får en invitasjon.

Skrevet

Mine barn vet godt hva de kan og ikke kan spise, fra de er rundt fire-fem år gamle.

Nå er ikke vi så strenge på gelatin da, fordi vi mener at det ikke er som svin lenger, det har endret form, farge og lukt og vi mener at det da ikke akkurat er det viktigste.

Om barna mine skulle i bursdager, hadde jeg sendt med dem pølser.

Skrevet

Greit at barnet selv vet hva det kan spise og ikke spise, men det dreier seg da om at alle skal kunne kose seg og ingen skal måtte se på fordi maten er feil.

Det er like viktig som å invitere alle, om ikke viktigere.

For en ting er hvis ikke halvparten er invitert- En annen ting er å invitere dem, men ikke ha noe de kan spise. De blir mer holdt utenfor av det andre tilfellet.

Skrevet

ok, men til deg 22.22 er det sant at barna ikke kan spise rød non-stop??

hi

Skrevet

Dersom de følger den ene lovskolen, Hanafi-lovskolen (mest vanlig i Tyrkia, Pakistan, Balkan, India) så spiser de ikke noe godteri med E120, som er rød farge, som stammer fra en spesiell type lus.

Skrevet

Du trenger ikke å stresse deg ør. du kan godt bare unnlate svin og svineprodukter så vil de fleste muslimer være fornøyd med det. (gele og seigmenn har gelatin og gelatin er laget av svinefett)

De blir nok ikke sure om det står på bordet, det er jo bare for dem å droppe å spise det. Synes dere lager mye problemer ut av ingenting, her..

Skrevet

Og hvis en er vegitarianer, en ikke tåler nøtter og en ikke tåler melk?

Er det noen spesielle hensyn syns jeg foreldrene kan sende med noe barnet kan spise.

Min datter tåler ikke melk,har medet lite kakestykke til henne.

De som holder bursdagen skal da slippe å tenke på altmulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...